Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Introduction to Gepgraphic İnformation System

Dersin Kodu : FK-539

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. VEDAT PEŞTEMALCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : öğrenciler Coğrafi Bilgi Sistemini öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Coğrafi Bilgi Sistemini öğrenmek ve uydu verileri ile ilişkilendirmek

Dersin İçeriği : Temel harita bilgileri, coğrafi koordinat sistemi, Coğrafi Bilgi Sistemleri, coğrafi Bilgi Sisteminde veri özellikleri, vektör ve raster veriler, Raster-vektör dönüşümleri, konumsal ve konumsal olmayan veriler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Derslikleri ve Bilgisayar Lab.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Coğrafi Bilgi Sistemi nedir? Konunun okunması sözlü sunum
2 Harita Bilgileri Konunun okunması sözlü sunum
3 Harita Bilgileri Konunun okunması sözlü sunum
4 Bilgi Sistemi Konunun okunması sözlü sunum
5 Coğrafi Bilgi Sistemi Konunun okunması sözlü sunum
6 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde veri özellikleri Konunun okunması sözlü sunum
7 grafik ve grafik olmayan veriler Konunun okunması sözlü sunum
8 Ara sınav Ara sınav Ara sınav
9 Raster ve vektör veriler Konunun okunması sözlü sunum
10 coğrafi verilerin sınıflandırılması Konunun okunması sözlü sunum
11 Veri girişi ve veri tabanı Konunun okunması sözlü sunum
12 veri toplanması, girilmesi, depolanması ve çıktılar Konunun okunması sözlü sunum
13 veri toplanması, girilmesi, depolanması ve çıktılar Konunun okunması sözlü sunum
14 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde analiz türleri Konunun okunması sözlü sunum
15 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde analiz türleri Konunun okunması sözlü sunum
16/17 Final Sınavı Final Sınavı Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Büyüksalih G., Alkan M., Coğrafi Bilgi Sistemi ve Uzaktan Algılama, TMOOB Harita ve Kadastro Mühendisleri Odası 7. Harita Kurultayı, 1-5 Mart 1999, Bilkent Ankara, s:229-237
 ESRİ, GIS ve ARC/INFO metotlarını anlamak, Esri yayınları, Redlands, California, ABD,1993
 Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ve Bazı Uygulamaları (Yaz Okulu Ders Notları), 16-21 Eylül 2002, Şanlıurfa, TÜBİTAK, Harran Üniv, Çukurova Üniv.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fizik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
2 Fiziğin ilişkili olduğu disiplinler arası ilişkileri kavrar 4
3 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. 4
4 Fizikte edindiği bilgileri farklı displinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayarak yeni bilgiler oluşturur. 4
5 Fizik ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözer 3
6 Fizik ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 2
7 Fizik ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. 2
8 Fizik ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. 2
9 Fizikte edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. 3
10 Fizik Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır. 2
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. 5
12 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. 4
13 Fizik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
14 Fizik Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir. 5
15 Fizik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
16 Fizik Alanında özümsedikleri bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6