Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi II

Dersin Kodu : DEN410

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE BENLİDAYI
Doç.Dr. ÖZGÜR ERDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Protez öncesi cerrahi teknikleri, endikasyonlarını ve kontrendikasyonlarını öğrenmek. Ayrıca protez öncesi cerrahi uygulamaların komplikasyonları ve tedavilerini öğrenmek.
Ağız cerrahisi açısından, kemoterapi ve radyoterapi gören hastaların nasıl değerlendirileceğini öğrenmek.
Odontojenik enfeksiyonlar ve tedavi prensiplerini öğrenmek.
Bakteriyel endokardit ve yara profilaksisini öğrenmek
Endodontik cerrahi teknikler, endikasyonları ve kontendikasyonlarını öğrenmek. Ayrıca endodontik cerrahinin komplikasyonları ve tedavi yöntemlerini öğrenmek.
Ağız içerisindeki ayırıcı tanı prensipleri ve biyopsi tekniklerini öğrenmek.
Ağız içerisindeki kist ve tümörlere yönelik cerrahi tedavi yöntemlerini öğrenmek

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : DEN310 Ağız, Diş ve Çene Cerrahisi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin amacı; diş hekimliği öğrencilerine dental tedaviler sırasında karşılaşabilecekleri medikal acil durumları ve tedavi yöntemlerini öğretmek, diş hekimliğinde sedasyon ve genel anestezi uygulamaları hakkında kapsamlı bilgiler vermektir.

Dersin İçeriği : Temel yaşam desteği, diş hekimliğinde acil durumlar ve tedavileri, oral sedasyon, intramuskuler sedasyon ve diş hekimliğinde genel anestezi uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Protez öncesi cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
2 Protez öncesi cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
3 Protez öncesi cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
4 Protez öncesi cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
5 Kemoterapi Gören Hastalara Yaklaşım Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
6 Radyoterapi Gören Hastalara Yaklaşım Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
7 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
8 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
9 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
10 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
11 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
12 Odontojenik Enfeksiyonlar ve Tedavi Prensipleri Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
13 Bakteriyel Endokardit ve Yara Profilaksisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
14 Bakteriyel Endokardit ve Yara Profilaksisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
15 Bakteriyel Endokardit ve Yara Profilaksisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
16 1. Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav
17 Endodontik cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
18 Endodontik cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
19 Endodontik cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
20 Endodontik cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
21 Endodontik cerrahi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
22 Ayırıcı Tanı Prensipleri ve Biyopsi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
23 Ayırıcı Tanı Prensipleri ve Biyopsi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
24 Ayırıcı Tanı Prensipleri ve Biyopsi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
25 Ağız içerisinde Kist Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
26 Ağız içerisinde Kist Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
27 Ağız içerisinde Kist Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
28 Ağız içerisinde Tümör Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
29 Ağız içerisinde Tümör Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
30 Ağız içerisinde Tümör Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
31 Ağız içerisinde Tümör Cerrahisi Kaynak kitapların ilgili bölümleri Teorik ders ve interaktif tartışma
32/33/34 2. Ara Sınav Sınava hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Peterson LJ, Ellis E, Hupp JR, Tucker MR. Contemporary Oral and Maxillofacial Surgery, 3rd Edition, Mosby Year Book, New York, 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Diş hekimliği alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrayabilme ve sağlık alanındaki ileri düzeydeki güncel kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma 5
2 Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme becerisine sahip olma 4
3 Diş hekimliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahip olma 4
4 Etik ilkelerin ve etik kuralların birey ve toplum için önemini bilme 4
5 Lisans düzeyinde diş hekimliği alanına özgü, edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme 5
6 Diş hekimliği alanı ile ilgili bilgisayar programlarını, ilgili teknolojileri ve eğitim araçlarını kullanabilme 3
7 Diş hekimliği alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme 5
8 Diş hekimliği alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme 4
9 Öğrenme gereksinimlerini ve öğrenme kaynaklarını belirleyebilme, kaynakları etkin kullanarak öğrenmesini yönlendirebilme 4
10 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirebilme ve davranışa dönüştürebilme 4
11 Diş hekimliği alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilme; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilme, ilgili kişi ve kurumların düşüncelerini, istek ve beklentilerini alabilme 4
12 Mesleki konuları uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme 4
13 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilme ve uluslar arası meslektaşları ile iletişim kurabilme 0
14 Alanının gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 0
15 Diş hekimliği alanında gündemdeki gelişmeleri izleme ve değerlendirebilme 4
16 Türkçeyi sözel ve yazılı olarak doğru kullanabilme, kendini ifade edebilme 0
17 Görevine, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasaya, yönetmeliğe, mevzuata ve mesleki etik kurallara uygun davranma 4
18 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
19 Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını ve davranışlarını ve sağlık ile fiziksel ve sosyal çevre arasındaki ilişkiyi yeterli düzeyde anlama bilgisine sahip olma 5
20 Klinik uygulamalar yaparak yeterli bir klinik deneyime sahip olma 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 29 2 58
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 29 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 5 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 78
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.12
Dersin AKTS Kredisi: 3