|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Projelendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN GÜĞERCİN Doç.Dr. DERYAÖNDER Prof.Dr. FATİH TOPALOĞLU Prof.Dr. MUSTAFA ÜNLÜ Prof.Dr. MAHMUT ÇETİN Prof.Dr. ATTİLA YAZAR Prof.Dr. SEVİLAY TOPÇU Prof.Dr. BÜLENT ÖZEKİCİ Prof.Dr. NAFİ BAYTORUN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir.
Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir. Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir. Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir. Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir.
Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluştruma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
2 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
3 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
6 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
7 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
9 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
11 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
12 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
13 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
14 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
15 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
16/17 |
Danışman tarafından belirlenen bir konuda proje hazırlığı ve projenin yapılması |
Kitap, dergi, İnternetten bilgi taramaları |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması, deney-laboratuvar, bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesinin vereceği notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme |
4 |
|
2 |
Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. |
4 |
|
3 |
Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. |
4 |
|
4 |
Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. |
4 |
|
5 |
Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. |
4 |
|
6 |
Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar.
|
4 |
|
7 |
Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar
|
4 |
|
8 |
Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular.
|
4 |
|
9 |
Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular.
|
4 |
|
10 |
Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir |
4 |
|
11 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular |
4 |
|
12 |
Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. |
4 |
|
13 |
Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular.
|
4 |
|
14 |
Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir.
|
4 |
|
15 |
Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar
|
4 |
|
16 |
Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
17 |
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
1 |
1 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 61 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|