Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kur An Okuma Ve Tecvid 8

Dersin Kodu : IL 416

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MEHMET ÇALIŞKAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kur´an harflerini telaffuz edebilir.
Kur´an-ı Kerim´i yüzünden okuma becerisi kazanır.
Kur´an okuma kurallarını kavrar.
Âl-i İmran 1-9, 92-99. ayetleri tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
İsra Sûresi´nin ilk sayfasını tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
Duhan Sûresi´nin ilk sayfasını tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
İnfitar Sûresi´ni tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
Buruc Sûresi´ni tahkik tarzında okuyacak şekilde ezberler.
Yasin, Mülk, Nebe ve Nâs-Duha Sûrelerini ezberden tedvir tarzında tekrarlayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kur´an okuyabilme ve bazı pasajları ezberleyebilme yeteneğinin geliştirilmesi. Kur´an okuma kurallarının kavratılması.

Dersin İçeriği : Kutsal metni kendine özgü kurallar çerçevesinde ve kendi fonetik özelliklerini esas alan bir tarzda okumak.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Yüzünden okuma (Mücadele ve Haşr Sûresi). Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
2 Âl-i İmran 1-9. ayetlerin ezberlenmesi.Tecvid konularının tekrarı. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
3 Yüzünden okuma (Mümtehine ve Saff Sûresi). Âl-i İmran 92-99. ayetlerin ezberlenmesi. Tecvid açıklama ve tahlilleri. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
4 Yüzünden okuma (Cuma, Münafikun ve Teğabun Sûreleri). Tecvid açıklama ve tahlilleri. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
5 İsra Sûresi´nin ilk sayfasının ezberlenmesi. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
6 Yüzünden okuma (Talak, Tahrim ve Mülk Sureleri). Duhân Sûresi´nin ilk sayfasının ezberlenmesi. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
7 Yüzünden okuma (Kalem, Haakka, Mearic, Nuh, Cinn ve Müzzemmil Sureleri). Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
8 Ara sınav Konu tekrarı Sözlü
9 Tecvid tahlilleri. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
10 İnfitar Sûresi´nin ezberlenmesi. Tecvid açıklama ve tahlilleri. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
11 Yüzünden okuma (Müdessir, Kıyame, İnsan ve Murselât Sûreleri). Burûc Sûresi´nin ezberlenmesi. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 Yüzünden okuma (Nebe, Naziat ve Abese Sureleri).Yâsin Sûresi´nin tedvir tarzında ezber tekrarı (1-3. sayfalar). Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
13 Yüzünden okuma (Tekvir ve İnfitar Sureleri). Yâsin Sûresi´nin tedvir tarzında ezber tekrarı (4-6. sayfalar). Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
14 Yüzünden okuma (Mutaffifin ve İnşikak Sureleri). Nebe Sûresi´nin 1. sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 Nebe Sûresinin 2. sayfasının tedvir tarzında ezber tekrarı. Nas-Duhâ sûrelerinin talimi. Asım kıraatine ait bazı okuyuş özellikleri. Ön okuma Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
16/17 Final sınavı Konu tekrarı sözlü


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Demirhan Ünlü, Kur´an-ı Kerim´in Tecvidi, Ankara 1993; Mehmet Çalışkan, Tecvit Notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 3
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 3
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 3
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 3
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 5
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 3
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 3
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 5
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 5
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 5
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 4 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 75
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3
Dersin AKTS Kredisi: 3