|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İslam İbadet Esasları |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. NASİ ASLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Maddi ve Hükmi Temizlik konularında yeterli bilgiye sahip olur. Namaz ve Zekat hakkında yeterli bilgiye sahip olur. Aktüel dini meseleleri tanıyabilme ve çözüm üretebilme yeteneğine sahip olur. Toplumun dini sosyal hizmet, dini danışmanlık ve rehberlik ihtiyacına yönelik mesleki bilgi ve beceri sahibi olur. İbadetlerin kişiye ve topluma kazandırdığı hususlar hakkında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İslam İbadet Esasları kapsamına giren konular hakkında bilgi sahibi olunur. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İslam İbadet Esasları kapsamına giren konuların öğrenimini sağlamak. Ayrıca İbadetin fert ve topluma kazandırdıkları müsbet durumları anlatmak |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
ilahiyat fakültesi sınıfları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temizlik, Abdest ( Farzları, Sünnetleri, Müstehapları, Abdesti Bozan Şeyler ) |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
2 |
Gusül ( Farzları, Sünnetleri, Guslü Gerektiren Sebepler), Kendileriyle Temizlik Yapılabilecek Sular, Teyemmüm, |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
3 |
Mesh, Kadınlara Mahsus Haller, Necasetler ve Temizlenme Yolları |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
4 |
Namaz Vakitleri, Namaz Kılmanın Müstehap Olduğu ve Yasaklandığı Vakitler, Ezan, Namazın Şartları, Namazın Rukünleri,Vitir Namazı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
5 |
Cemaat ve İmametle İlgili Hükümler, Namazın Mekruhları, Namazı Bozan Şeyler, Namazların Kazası, Sünnet ve Müstehap Namazlar |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
6 |
Sehiv Secdesi, Tilavet Secdesi, Hastanın Namazı, Seferilik ve Yolcu Namazı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
7 |
Cuma Namazı, Bayram Namazı, Teşrik Tekbirleri, Korku Namazı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
8 |
vize sınavları |
konu tekrarı |
yazılı sınav |
|
9 |
Cenaze Namazı ve Cenaze İle ilgili Diğer Konular, Şehit Bahsi |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
10 |
Zekatın Mahiyeti ve Önemi, Zekatın Şartları, Zekata Tabi Mallar |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
11 |
Kendilerine Zekat Verilecek Kimseler,Zekat Verilmeyecek Kimseler,Zekatın Ödenme Zamanı ve Şekli, Fıtır Sadakası |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
12 |
Orucun Mahiyeti ve Çeşitleri, Orucun Rükün ve Şartları, Orucun Mekruhları |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
13 |
Orucu Bozan Şeyler, Orucu Bozmayan Haller,Kefaret Orucu, Fidye, İtikaf. |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
14 |
Haccın Tanımı ve Mahiyeti, Haccın Şartları, Rükünleri, Vacipleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
yüz yüze |
|
15 |
Haccın Tanımı ve Mahiyeti, Haccın Şartları, Rükünleri, Vacipleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Pre reading the assigned chapter from the recommended book |
|
16/17 |
final sınavları |
konu tekrarı |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Mevsıli, el-İhtiyar Li Talilil-Muhtar, İstanbul, tsz; Ömer Nasuhi Bilmen, Büyük İslam İlmihali, İstanbul, 1990.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
2 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
3 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
0 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
0 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
0 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
3 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
4 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
1 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
3 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
3 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
5 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|