Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye-ABD İlişkileri |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 721 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihi bilgileri öğrenir. Siyasi, ekonomik,ticari,political ve sosyal gelişimlerin etkisini analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
19. yüzyılda başlayan Türk-Amerikan kurumsal ilişkinin ticari,ekonomik,siyasi ve sosyal etkileri açısından önemli kilometre taşlarıyla incelemek, 21.yy da değişen ve gelişen ikili ilişkilerin anlaşılırlığını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
1800´lerin başında ilk Osmanlı-ABD bağlantısı , 1830-1862 yıllarındaki Ticaret Anlaşmaların tanımlanması; ,her 2 anlaşmanın arasındaki farkları ve benzerlikleri , 2.Dünya Savaşı Sonrası TR-ABD devletleri arasındaki ‘İkili Anlaşmaları’ ve Türkiye Cumhuriyeti dönemi çoklu işbirliği, önemli kilometre taşları ve 2000´li yıllarda yaşanan sorunlar ve uyumlu tutumlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği ve metodolojisi hakkında GİRİŞ DERSİ |
Derse katılım |
İnteraktif görüşme |
|
2 |
1830 larda ABD gemilerinin ilk ticari ilişkiler ve Akdeniz´e girmeleri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
3 |
Osmanlı-Amerikan ticari ilişkileri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
4 |
Dünya Savaşlarında Türk ABD ilişkileri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
5 |
2 Dünya Savaşı sonrası Truman doktrini ve Marshall planı |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
6 |
2 Dünya Savaşı sonrası Truman doktrini ve Marshall planı |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
7 |
Türk Amerikan Savunma Ortaklığı |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Türk Amerikan ortaklığında ziraat ve eğitim konularının yeri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
10 |
Türk Amerikan Ortaklığındaki kriz dönemleri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
11 |
Türk Amerikan Ortaklığındaki kriz dönemleri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
12 |
Türk Dış Politikasında ABD nin yeri ve etkisi |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
13 |
1980 lerde Türk ABD ilişkileri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
14 |
1990 larda Türk Amerikan ilişkileri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak |
İnteraktif ders yapma |
|
15 |
2000 lerde Türk Amerikan ilişkileri |
Kitaptan ilgili konuları okumuş olmak, ödev hazırlama |
İnteraktif ders yapma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
4 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
4 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
5 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
3 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
3 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
2 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
3 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
1 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|