Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretim Tasarımı

Dersin Kodu : EPÖ 757

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretim tasarımı kavramını tanımlar ve program geliştirme ile ilişkisini açıklar
Öğretim tasarımının tarihsel sürecindeki gelişmeleri açıklar.
Öğretim tasarımında sistem yaklaşımını açıklar
Öğrenme kuramlarının öğretim tasarımına etkilerini açıklar
Öğretim tasarımına temel oluşturan öğretim kuramlarını açıklar
Öğretim tasarımı ile öğrenme-öğretme kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar
Öğretim tasarımı modelleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar
Öğretim tasarımı aşamalarını açıklar
Örnek bir öğretim tasarımı için ihtiyaç analizi yapar
Öğretim tasarımında hedefleri belirler/hedef analizi yapar
Öğretim tasarımında içerik analizi yapar
Öğretim tasarımında değerlendirme ölçütlerini ve yollarını belirler
Belirli bir konu alanından bir içerik türünü seçerek ona uygun özgün bir örnek öğretim tasarımı geliştirir.
Tasarladığı içeriğe uygun araç-gereç ve materyal geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları :

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrenci öğretim tasarımı, öğretim tasarımında sistem yaklaşımı, öğretim tasarımının ögeleri ve aşamaları, öğretim tasarımı modelleri ile ilgili temel bilgileri kazanır.

Dersin İçeriği : Bu ders, öğretim tasarımının temelini oluşturan kuramlar, öğretim tasarımında sistem yaklaşımı ve öğretim tasarımı modelleri ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğretim tasarımı kavramı ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Öğretim tasarımının tarihsel gelişimi ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Öğretim tasarımında sistem yaklaşımı ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları: Öğrenme ve öğretme kuramları ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları: Öğrenme ve öğretme kuramları ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Öğretim tasarımı modelleri ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
7 ödev literatür tarama tartışma
8 Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Öğretim tasarımının aşamaları:Analiz-Tasarım-geliştirme-uygulama-değerlendirme ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
10 İçerik türlerine dayalı öğretim modelleri ilgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Araştırma Projesi proje ile ilgili çalışmaları yapma grup çalışması
12 Araştırma Projesi proje ile ilgili çalışmaları yapma grup çalışması
13 Araştırma Projesi proje ile ilgili çalışmaları yapma grup çalışması
14 Araştırma Projesi proje ile ilgili çalışmaları yapma grup çalışması
15 Genel Değerlendirme ve ödev teslimi yok anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final sınavı yok yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Smith, P.L. & Ragan, T.J. (1999). Instructional design. New York: Wiley
 Morrison, G.R., Ross, S. M., Kemp, J.E. (2004). Designing effective instruction. NewJersey: Wily/Jossey Bass Education.
 Dick, W., Carey, L. , Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston: Pearson.
 Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 4
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 4
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 4
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 4
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 4
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 156
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.24
Dersin AKTS Kredisi: 6