|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretim Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 757 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. MÜKERREM AKBULUT TAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretim tasarımı kavramını tanımlar ve program geliştirme ile ilişkisini açıklar Öğretim tasarımının tarihsel sürecindeki gelişmeleri açıklar. Öğretim tasarımında sistem yaklaşımını açıklar Öğrenme kuramlarının öğretim tasarımına etkilerini açıklar Öğretim tasarımına temel oluşturan öğretim kuramlarını açıklar Öğretim tasarımı ile öğrenme-öğretme kuramları arasındaki ilişkiyi açıklar Öğretim tasarımı modelleri arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar Öğretim tasarımı aşamalarını açıklar Örnek bir öğretim tasarımı için ihtiyaç analizi yapar Öğretim tasarımında hedefleri belirler/hedef analizi yapar Öğretim tasarımında içerik analizi yapar Öğretim tasarımında değerlendirme ölçütlerini ve yollarını belirler Belirli bir konu alanından bir içerik türünü seçerek ona uygun özgün bir örnek öğretim tasarımı geliştirir. Tasarladığı içeriğe uygun araç-gereç ve materyal geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenci öğretim tasarımı, öğretim tasarımında sistem yaklaşımı, öğretim tasarımının ögeleri ve aşamaları, öğretim tasarımı modelleri ile ilgili temel bilgileri kazanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, öğretim tasarımının temelini oluşturan kuramlar, öğretim tasarımında sistem yaklaşımı ve öğretim tasarımı modelleri ile ilgili bilgilerden oluşmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğretim tasarımı kavramı |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Öğretim tasarımının tarihsel gelişimi |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Öğretim tasarımında sistem yaklaşımı |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları: Öğrenme ve öğretme kuramları |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Öğretim tasarımının kuramsal dayanakları: Öğrenme ve öğretme kuramları |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Öğretim tasarımı modelleri |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
ödev |
literatür tarama |
tartışma |
|
8 |
Öğretim tasarımında ihtiyaç analizi |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
9 |
Öğretim tasarımının aşamaları:Analiz-Tasarım-geliştirme-uygulama-değerlendirme |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
İçerik türlerine dayalı öğretim modelleri |
ilgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Araştırma Projesi |
proje ile ilgili çalışmaları yapma |
grup çalışması |
|
12 |
Araştırma Projesi |
proje ile ilgili çalışmaları yapma |
grup çalışması |
|
13 |
Araştırma Projesi |
proje ile ilgili çalışmaları yapma |
grup çalışması |
|
14 |
Araştırma Projesi |
proje ile ilgili çalışmaları yapma |
grup çalışması |
|
15 |
Genel Değerlendirme ve ödev teslimi
|
yok |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final sınavı |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Smith, P.L. & Ragan, T.J. (1999). Instructional design. New York: Wiley
Morrison, G.R., Ross, S. M., Kemp, J.E. (2004). Designing effective instruction. NewJersey: Wily/Jossey Bass Education.
Dick, W., Carey, L. , Carey, J.O. (2005). The Systematic Design of Instruction. Boston: Pearson.
Dersin sorumlusu tarafından önerilen diğer kaynaklar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
4 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 156 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|