|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yüksek Lisans Tezi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS-730 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
25 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uzmanlık alanı ile ilgili araştırma sorusu ve hipotez geliştirir, Araştırma konusuna uygun, geçerli bilgi toplar, Bilimsel ve etik değerleri gözeterek araştırma planlar , tasarlar, veri toplar, Bilimsel ve etik değerleri gözeterek toplanan verileri analiz eder, değerlendirir, rapor eder ve yayımlar. Uygulamalarda karşılaşacağı karmaşık durumlarda yeni yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak problem çözer. Bir yöntem ya da yapının doğru kullanımını keşfeder, gösterir, sergiler, Mevcut bilgilerden yeni-orijinal bilgi üretir veya Mevcut bir yöntemi-teoriyi geliştirir veya Olmayan -yeni bir yöntem, teori yaratır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencinin çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemin çözümü için akademik ve etik kurallar içinde bilgiye erişme, bir araştırmayı tasarlama, planlama, bağımsız olarak gerçekleştirebilme ve sonuçlarını yorumlayarak yazabilme, rapor edebilme bilgi ve becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusunun ve gereç ve yöntemin belirlenerek, verilerin toplanması, verilerin analiz edilmesi, bulgu ve sonuçların raporlanması, duyurulması, savunulması ve tezin basılması |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoistatistik AD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Hipotez kurma |
Okuma |
|
2 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Planlama |
Bağımsız çalışma |
|
3 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
Okuma, Bağımsız çalışma |
|
4 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
Okuma, Bağımsız çalışma |
|
5 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Literatür taraması |
Okuma, Bağımsız çalışma |
|
6 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Veri toplama |
Okuma, Bağımsız çalışma |
|
7 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Veri toplama |
Okuma, Bağımsız çalışma |
|
8 |
Gelişme Rapor Sunumu |
Sunum hazırlama |
Sunum |
|
9 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
10 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
11 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
12 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
13 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
14 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
15 |
Yüksek lisans tez konusuna yönelik çalışmalar |
Verileri yorumlama ve tez yazımı |
Tez yazımı, Bağımsız çalışma |
|
16/17 |
Tez- Rapor Sunumu |
Tez sunumu |
Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
5 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
5 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
5 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
5 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
1 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
4 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
4 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
2 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
3 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
3 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
5 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
5 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
3 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
5 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
15 |
240 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
20 |
320 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
30 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
25 |
25 |
|
Toplam İş Yükü: | 615 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 25 |
|
|
|