|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer Dersi (Z) |
|
Dersin Kodu |
: |
BİS-715 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alanı ile ilgili bir konuda detaylı literatür taraması ve araştırması yapar Literatür bilgilerini sentezleyerek, analiz eder ve yorumlar Konu ile ilgili derlediği bilgileri bilimsel bir rapor haline getirir Etkili sunum becerisi geliştirir ve rapor sonuçlarını topluluk önünde sunar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin mesleki alanı ile ilgili literatür taraması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiye eleştirel değer biçerek, rapor haline getirmeleri ve sunmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
literatür taraması yaparak bilimsel bir rapor hazırlanmasını ve topluluk önünde sunulmasını içerir |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Biyoistatistik AD |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi
|
- |
Tartışma |
|
2 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Okuma |
Tartışma |
|
3 |
Literatür araştırması |
Literatür taraması |
web tabanlı öğrenme, kaynak tarama |
|
4 |
Literatür araştırması |
Literatür taraması |
web tabanlı öğrenme, kaynak tarama |
|
5 |
Literatür araştırması |
Literatür taraması |
web tabanlı öğrenme, kaynak tarama |
|
6 |
Literatür araştırması |
Literatür taraması |
web tabanlı öğrenme, kaynak tarama |
|
7 |
Literatür araştırması |
Literatür taraması |
web tabanlı öğrenme, kaynak tarama |
|
8 |
Ödev – Taslak rapor sunumu |
Rapor taslağı hazırlanması |
Bağımsız ödev, Sunum |
|
9 |
Veri sentezi |
Okuma |
Okuma, Serbest çalışma |
|
10 |
Veri sentezi |
Okuma |
Okuma, Serbest çalışma |
|
11 |
Veri sentezi |
Okuma |
Okuma, Serbest çalışma |
|
12 |
Veri sentezi |
Okuma |
Okuma, Serbest çalışma |
|
13 |
Rapor Hazırlama-Yazma |
Rapor Yazma |
Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma |
|
14 |
Rapor Hazırlama-Yazma |
Rapor Yazma |
Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma |
|
15 |
Rapor Hazırlama-Yazma |
Rapor Yazma |
Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma |
|
16/17 |
Sunum |
Power point sunum hazırlama |
Bağımsız ödev, Sunum |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Alan ile ilgili tüm kaynaklar, Cochraine, Pubmed, Ovid, vs
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, |
2 |
|
2 |
Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur |
0 |
|
3 |
Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, |
4 |
|
4 |
Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, |
0 |
|
5 |
Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, |
0 |
|
6 |
Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, |
0 |
|
7 |
Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, |
0 |
|
8 |
Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, |
0 |
|
9 |
Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, |
0 |
|
10 |
Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, |
0 |
|
11 |
Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, |
2 |
|
12 |
Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, |
5 |
|
13 |
Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. |
0 |
|
14 |
Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, |
5 |
|
15 |
Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
16 |
1 |
16 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
3 |
48 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
3 |
3 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 72 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|