Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Seminer Dersi (Z)

Dersin Kodu : BİS-715

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. GÜLŞAH SEYDAOĞLU
Prof.Dr. HÜSEYİN REFİK BURGUT
Prof.Dr. ZELİHA NAZAN ALPARSLAN
Öğr.Gör.Dr. YAŞAR SERTDEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alanı ile ilgili bir konuda detaylı literatür taraması ve araştırması yapar
Literatür bilgilerini sentezleyerek, analiz eder ve yorumlar
Konu ile ilgili derlediği bilgileri bilimsel bir rapor haline getirir
Etkili sunum becerisi geliştirir ve rapor sonuçlarını topluluk önünde sunar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencilerin mesleki alanı ile ilgili literatür taraması yaparak belirli bir konuda bilgi toplama, topladıkları bilgiye eleştirel değer biçerek, rapor haline getirmeleri ve sunmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : literatür taraması yaparak bilimsel bir rapor hazırlanmasını ve topluluk önünde sunulmasını içerir

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Biyoistatistik AD


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Seminer konusunun belirlenmesi - Tartışma
2 Seminer konusunun belirlenmesi Okuma Tartışma
3 Literatür araştırması Literatür taraması web tabanlı öğrenme, kaynak tarama
4 Literatür araştırması Literatür taraması web tabanlı öğrenme, kaynak tarama
5 Literatür araştırması Literatür taraması web tabanlı öğrenme, kaynak tarama
6 Literatür araştırması Literatür taraması web tabanlı öğrenme, kaynak tarama
7 Literatür araştırması Literatür taraması web tabanlı öğrenme, kaynak tarama
8 Ödev – Taslak rapor sunumu Rapor taslağı hazırlanması Bağımsız ödev, Sunum
9 Veri sentezi Okuma Okuma, Serbest çalışma
10 Veri sentezi Okuma Okuma, Serbest çalışma
11 Veri sentezi Okuma Okuma, Serbest çalışma
12 Veri sentezi Okuma Okuma, Serbest çalışma
13 Rapor Hazırlama-Yazma Rapor Yazma Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma
14 Rapor Hazırlama-Yazma Rapor Yazma Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma
15 Rapor Hazırlama-Yazma Rapor Yazma Okuma ve rapor yazma, Serbest çalışma
16/17 Sunum Power point sunum hazırlama Bağımsız ödev, Sunum


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar  Alan ile ilgili tüm kaynaklar, Cochraine, Pubmed, Ovid, vs


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tıp ve sağlık bilimlerinde ortaya çıkan problemlere yanıt vermek için bilimsel araştırma tasarlar, 2
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak danışmanlık verebilir, araştırmalarda ekip çalışması içinde yer alır, bilimsel etik kuralları savunur 0
3 Araştırma tasarımına uygun veri toplar, analiz eder, yorumlar, 4
4 Sağlık taraması tasarlayabilir, örnekleme yöntemini belirler ve yönetir, 0
5 Hastalık kodlamaları için gerekli olan ulusal ve uluslar arası sınıflandırmaları yapabilir, hastane istatistiklerini sıralar, açıklar, analiz eder ve yorumlar, 0
6 Veri analizine uygun temel istatistiksel yöntemleri seçer, uygular ve yorumlar, 0
7 Gerekli istatistiksel paket programlarını kullanır, analiz amacı ile gerekli program yazar ve geliştirir, 0
8 Sağlık bilimlerinde tanı ve tedavide karar verme sürecindeki çeşitli istatistiksel yöntemleri kullanabilir, bu alanda çalışan araştırıcılara danışmanlık yapabilir, 0
9 Sağlık alanına özel (olasılık ve Bayesian biyoistatistik teknik ve yöntemleri gibi) temel istatistiksel teorileri kavrar, 0
10 Sağlık alanına özel istatistiksel yöntemleri ve demografi kavramlarını açıklar, 0
11 Sağlık alanında özgü tıbbi terminolojiyi kavrar ve kullanır, 2
12 Eleştirel düşünce yeteneğini geliştir, kanıta ulaşmanın yollarını kullanarak kanıta eleştirel değer biçer ve karar verir, 5
13 Sağlık bilimlerinde sıkça kullanılan sağkalım, çok değişkenli analiz yöntemleri, regresyon teknik ve yöntemlerini uygular. 0
14 Tıbbi bilişim alanındaki gelişmeleri izler ve sık kullanılan araç ve yöntemleri kullanır, 5
15 Epidemiyoloji alanındaki kavramları açıklar, klinik ve saha araştırmalarını başından itibaren yönlendirir, hastalık risk faktörlerinin ve hastalık yüklerinin saptanmasında yöntemler geliştir, uygun tanı testlerinin seçilmesinde danışmanlık yapar, 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 16 1 16
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 3 3
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 72
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.88
Dersin AKTS Kredisi: 3