Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yeni Türk Edebiyatına Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
TE 120 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MUSTAFA APAYDIN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Şiir türü hakkında bilgi edinmek Şiirin biçim ve içerik özelliklerini tanımak Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinin özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak. Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde kullanılan yeni nazım şekillerini tanımak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Şiir türünün özellikleri hakkında bilgi vermek, Tanzimat dönemi Türk şiirindeki biçim ve içerik özelliklerini belirlemek, edebi metin çözümlemeleri yapmak, edebi eser ve okur odaklı metotları tanımak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Şiir türü; şiir türünün genel özellikleri. Biçim ve içerik bakımından şiir türünün özellikleri. Şiir dilinin değerlendirilmesi. Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde yeni vezin ve kafiye anlayışı. Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde kullanılan yeni nazım şekilleri; serbest nazım. Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde içerikle ilgili yeni yaklaşım, metin tahliline giriş. Metin tahlili metotları. Tarihsel ve sosyal ortam dikkate alınarak uygulanan metotlar ve uygulama. Edebi eser odaklı metotlar ve uygulama. Okur odaklı metotlar ve uygulama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Şiir türü; şiir türünün genel özellikleri |
Kenan Akyüz, Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
2 |
Biçim ve içerik bakımından şiir türünün özellikleri |
Doğan Aksan, Şiir Dili ve Türk Şiir Dili |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
3 |
Şiir dilinin değerlendirilmesi |
Wellek-Warren, Yazın Kuramı |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
4 |
Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde yeni vezin ve kafiye anlayışı |
Cem Dilçin, Türk Şiir Bilgisi |
Düz anlatım ve tartışma
|
|
5 |
Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde kullanılan yeni nazım şekilleri; serbest nazım. |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
6 |
Tanzimat´tan sonraki Türk şiirinde içerikle ilgili yeni yaklaşımlar
|
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
7 |
Metin tahliline giriş |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Metin tahlili metotları |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
10 |
Tarihsel ve sosyal ortam dikkate alınarak uygulanan metotlar |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
11 |
Uygulama |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
12 |
Edebi eser odaklı metotlar |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
13 |
Uygulama. |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
14 |
Okur odaklı metotlar |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
15 |
Uygulama |
|
Düz anlatım ve tartışma
|
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. |
5 |
|
2 |
Lisans öğrenimi boyunca ve daha sonraki iş hayatı için gerekli olabilecek temel bilgi teknolojilerini kullanmayı öğrenir ve uygulama kapasitesini yükseltir.
|
4 |
|
3 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihsel gelişim sürecini izleyebilir.
|
5 |
|
4 |
Türk Dili ve Edebiyatının tarihi ve güncel malzemesini bilimsel yöntem ve kuramsal bilgiler yardımıyla kavrar.
|
4 |
|
5 |
Türkolojinin temel kavramlarının önemini bilir ve fark eder.
|
4 |
|
6 |
Edebiyat, dil ve kültür ilişkisinin kuramsal temellerini öğrenir.
|
5 |
|
7 |
Türk Dili ve Edebiyatının dünya dilleri ve edebiyatları arasındaki yerini kavrar.
|
4 |
|
8 |
Dil ve edebiyat malzemelerini karşılaştırmalı yöntemlerle çözümler.
|
5 |
|
9 |
Dil, kültür, edebiyat ilişkisini çözümleyici çalışmalar yapabilir.
|
4 |
|
10 |
Türkoloji ile ilgili sorunları kavrayıp çözer.
|
5 |
|
11 |
Eski ve yeni metinleri kavrayıp tartışabilir.
|
4 |
|
12 |
Filolojik ve dilbilimsel bakışı edinir.
|
5 |
|
13 |
Edebi metin çözümlemede bilimsel yöntemleri ve filolojik bilgileri etkin olarak kullanma becerisi kazanır.
|
4 |
|
14 |
Bağımsız veya grupla birlikte edebi metinler üzerinde çalışma yapabilme yeteneğine sahip olur.
|
5 |
|
15 |
Alanı ile ilgili başvuru kaynaklarına ulaşabilme ve onlardan etkin biçimde yararlanabilme yeteneğine sahip olur.
|
4 |
|
16 |
Alanı ile ilgili kavramları anlayabilen, bilgi aktarabilen, meslektaşları ile iletişim kurabilen, entelektüel birikime sahip olabilir.
|
5 |
|
17 |
Türkoloji sorunlarına çözüm üretip Türkolojinin gelişmesine katkıda bulunur.
|
4 |
|
18 |
Türkoloji ile ilgili kavramları anlayabilecek, meslektaşları ile iletişim kuabilecek yabancı dil bilgisine sahip olur. |
4 |
|
19 |
Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. |
5 |
|
20 |
Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|