Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İstatistik

Dersin Kodu : TYP219

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1) Temel İstatistik Analiz yöntemlerini ve analiz sonuçlarının yorumlanmasını bilir.
2) Analiz ve sentez yapma yöntemlerini bilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : TYP112 İstatistik

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğrencilere temel istatistik bilgisi kazandırarak, istatistiğin önemini ve değerini kavramalarını sağlamak, çeşitli istatistik analizleri yapabilme yeteneği kazandırarak hangi analizin hangi amaç doğrultusunda yapılabileceği konusunda karar verebilme yeteneklerini geliştirmek, mezun olduktan sonra tarımsal yapılar ve sulama alanında yapılan denemelerden elde edilen verileri derste öğrendikleri istatistik yöntemleri kullanarak kolaylıkla analizlerini gerçekleştirebilmelerini sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Ders, İstatistik analiz yöntemlerini ve sonuçların yorumlanmasını içerir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Dersane


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Temel İstatistik Kavramlar ve Notasyonlar Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
2 Verilerin Sınıflandırılması ve Grafikler Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
3 Yer Ölçüleri Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
4 Dağılış Ölçüleri Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
5 Kesikli Olasılık Dağılışları Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
6 Normal Dağılış Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
7 Standart Normal Dağılış Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
8 Güven Aralıkları Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
9 Ara Sınav Ders kitabındaki ilgili konular
10 Hipotez testleri ve hata tipleri Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
11 Ortalamalar ve oranlarla ilgili hipotez testler Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
12 Khi-kare analizi Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
13 Regresyon analizi Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
14 Korelasyon analizi Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
15 Genel Değerlendirme Ders kitabındaki ilgili konular 2 saat konu anlatımı, 1 saat soru çözümü
16/17 YIL SONU SINAVI Ders kitabındaki ilgili konular


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   Yıldız, N. ve Bircan, H. 1995. İstatistik. Atatürk Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
  Kayaalp, G.T. ve Çankaya, S. 2008. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 258.
 Akar, M. ve Şahinler, S. 1993. İstatistik. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Yayın No: 74
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alanıyla ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanma ve kendini sürekli yenileme 0
2 Sulama şebekelerinin işletme, bakım ve onarımlarına ilişkin faaliyetleri planlar; izleme ve değerlendirilmesine yönelik proje formülasyonları geliştirir, sulama şebekelerini işletir. 0
3 Toprak -Bitki -Su ilişkileri ve toprağın mühendislik özelliklerini kullanarak sulama programlarını geliştirir ve uygulayabilir. 0
4 Atık sular, drenaj suları, yüzey akış suları, arıtılmış atık sular gibi geleneksel olmayan suların çevreyi olumsuz yönde etkilemeden yeniden kullanılması için stratejiler geliştirir ve uygular, suların sulamaya uygunluğu ve tuzlu alkali toprakların ıslahı ile ilgili laboratuvar analizlerini yapar ve rapor hazırlar. 0
5 Toprak su yapıları, hayvan barınakları, depo yapıları ile bitkisel üretim yapılarının projelerini hazırlar. Statik, mukavemet yönünden analiz eder. Yapımda kullanılacak malzeme özelliklerini belirler, malzemeler ile ilgili testleri yapar. 0
6 Bitkisel üretim yapılarını tasarlar, çevre içi koşulları denetler ve işletir; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar. 0
7 Tarım alanlarında drenaj etütlerini yapar; drenaj sistemlerini planlar, projelerini hazırlar ve uygulamasını yapar; kullanılacak malzemelerin seçimini yapar, test eder ve rapor hazırlar 0
8 Toprak ve su koruma (erozyon) ve su hasadı konularında sorunları ortaya koyar, proje hazırlar ve uygular. 0
9 Gölet ve küçük barajları tasarlar projeler geliştirir. Entegre havza yönetimi kapsamında kuraklık ve taşkın eylem planlarını hazırlar uygular. 0
10 Bağımsız Çalışabilir ve Sorumluluk Alabilir 0
11 Sürdürülebilir tarımsal üretim ve su kaynaklarının korunması amaçlarına uygun su yönetimi stratejilerini geliştirir ve uygular 0
12 Sulama sistemlerinin mühendislik tasarımını ve aplikasyonunu yapar; bu sistemlerde kullanılacak malzemelerin testini yapar ve rapor hazırlar. 0
13 Arazi toplulaştırma projeleri hazırlar, uygular. Tarla içi geliştirme hizmetlerini gerçekleştirir. Kırsal kalkınma projelerini hazırlar ve uygular. 0
14 Sürdürülebilir tarımsal üretim için pratik, etkin çözümler üretir. 0
15 Temel mühendislik, temel tarım mühendisliği ile tarımsal yapılar ve sulama mühendisliği bilgilerini kullanarak toprak, su gibi doğal kaynaklarını korunması amacıyla projeler geliştirir ve toplum yararına sunar 3
16 Mesleki konularda sorunları tanıma karar verme ve çözümleme yeteneğine sahip olur. 4
17 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlama ve uygulama becerisi; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 94
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.76
Dersin AKTS Kredisi: 4