|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Staj 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
TT 412 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖZLEM USLU Doç. HAVVA HALAÇELİ METLİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yapılacak işin özelliğine göre tekstil fabrikalarında veya tasarım studyolarında tasarım ve üretim aşaması sürecinin tamamı ya da bir kısmı hakkında teorik ve uygulamalı bilgiler edinilir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrencilerin 20 iş günü süresince dokuma, baskı veya giysi tasarımı alanlarında fabrika veya tasarım stüdyolarında iş akışı ve tasarım süreci üzerine teorik bilgiler edinmeleri ve pratik uygulamalar yapmaları sağlanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Tekstil endüstrisi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İşletmenin adı, adresi, kuruluş tarihi, personel sayısı, işleyiş sistemi hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
2 |
İşletmede çalışan yönetici, tasarımcı, mühendis, idari personel sayısının ve görevlerinin öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
3 |
İşletme organizasyon şemasının, makine yerleşim planının ve üretim akış şemalarının öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
4 |
İşletme organizasyon şemasının, makine yerleşim planının ve üretim akış şemalarının öğrenilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
5 |
Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
6 |
Üretilen ürünlerin hammaddelerine ve yardımcı maddeleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
7 |
Üretimde kullanılan makinelerin özellikleri ve teknolojik düzeyleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
8 |
vize |
araştırma |
değerlendirme |
|
9 |
Üretimde kullanılan makinelerin özellikleri ve teknolojik düzeyleri hakkında bilgi edinilmesi |
araştırma |
inceleme |
|
10 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
11 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
12 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
13 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
14 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
15 |
İlgili tasarım ve üretim birimlerinde bölümün uygun gördüğü uygulama çalışmalarını yapmak ve rapor hazırlamak |
araştırma |
inceleme |
|
16/17 |
final |
araştırma |
inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fabrikada yapılan iş hakkında bilgi içeren yerli ve yabancı kitap, dergi ve web sayfaları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
4 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
0 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
2 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
4 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
0 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
5 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
4 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
3 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
0 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
5 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
5 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
4 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
4 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
1 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
4 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
0 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 130 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|