|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Dokuma Tasarımı 5 |
|
Dersin Kodu |
: |
TTS411 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FATMA YELDAGEZİCİOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hangi malzeme ile hangi tasarım yapabileceğini ve bu yaptığı tasarımı ne şekilde sunabileceğini bilir. Kumaş koleksiyonu hazırlayabilir ve hazırladığı kumaş koleksiyonunu kullanım alanına göre görselleyebilir. Moda trendlerini takip edip kendi tasarımlarını uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hangi malzeme ile hangi tasarımı yapabileceğini kavratıp bu tasarımın ev tekstili mi ya da giysilik kumaş olarak uygulanabileceğini özümsetmek ve bunların tümü ile koleksiyon bilincini harmanlatmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kullanım alanı göz önünde bulundurularak farklı malzeme ile çağdaş tasarımlar yapıp koleksiyon oluşturmak. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dokuma atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kumaş koleksiyonu hazırlığı için gelecek sezon trendleri araştırılır. Kullanım alanı olarak ev tekstili seçilir. |
Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır. |
Örnekler, trend analizi, kombin mantığı, kullanıma uyum. |
|
2 |
Magazinlerden, internet araştırmalarından konular ve gruplar belirlenir. |
Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır. |
Grup adedi, ve adları. |
|
3 |
Herkes kendi grubu için malzeme, renk, örgü,.. araştırmasına girer. |
Malzeme araştırması. |
Örnekler. |
|
4 |
Gruplara göre seçimler yapılır ve tezgahta tasarımların dokunmasına başlanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
5 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
6 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
7 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
8 |
Vize sınavı, Sunum ve Değerlendirme |
Sunum paftasıyla birlikte tasarımlar sunulur. |
|
|
9 |
Kumaş koleksiyonu hazırlığı için kullanım alanı olarak giysilik kumaş seçilir. Trendler konuşulur. |
Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır. |
Temaya uyum. |
|
10 |
Magazinlerden, internet araştırmalarından konular ve gruplar belirlenir. |
Magazin, internet, mağazalardan araştırma yapılır. |
Temaya uyum. |
|
11 |
Herkes kendi grubu için malzeme, renk, örgü,.. araştırmasına girer. |
Malzeme araştırması. |
Örnekler. |
|
12 |
Gruplara göre seçimler yapılır ve tezgahta tasarımların dokunmasına başlanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
13 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
14 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
15 |
Dokuma uygulanır. |
Tezgahta kombin, malzeme ve konstrüksiyona dikkat edilir. |
Temaya uyum. |
|
16/17 |
Final Sınavı, Sunum |
Sunum paftasıyla birlikte tasarımlar sunulur. |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tekstil tasarımında; sosyal, kültürel ve ekonomik kısıtlar altında estetik değerler ve kullanıcı ihtiyaçlarına yönelik çağdaş ve yaratıcı tasarım önerileri ve çözümleri oluşturabilme |
5 |
|
2 |
Soyut ve somut kavramları; yaratıcı düşünceye, yenilikçi ve özgün yapıtlara dönüştürebilme |
5 |
|
3 |
Araştırma yöntemleri, sanatsal eleştiri ve sanat tarihi konusunda bilgi sahibi olma |
3 |
|
4 |
Temel sanat öğe ve ilkeleri ile yüzey düzenlemeleri oluşturmayı anlama, bilme ve yeni tasarımlar yaratabilme |
5 |
|
5 |
Dokuma, baskı ve giysi tasarım disiplinlerinde belirlenen temaya uygun olarak özgün koleksiyonlar yapma ve yaratıcı sunumlarla anlatabilme |
5 |
|
6 |
Tekstil tasarımında kullanılan güncel malzemeleri araştırma, takip etme, kullanma ve yeni malzemeler geliştirebilme |
4 |
|
7 |
Tasarım yüzeylerini çok boyutlu olarak algılayabilme, düşünebilme ve uygulayabilme |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal ve etik değerler çerçevesinde tekstil tasarımı ve moda konularında bilgi toplama, duyurma, uygulama becerilerine sahip olma. |
3 |
|
9 |
Bilgisayar destekli ortamda tekstil tasarımı yapabilme, yeni programlara adapte olabilme ( öğrenebilme), bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme |
1 |
|
10 |
Tasarımlarında farklı malzeme, yöntem ve teknikleri kullanabilme ve çeşitli renk kombinasyonları gerçekleştirebilme |
5 |
|
11 |
Tekstil tasarımı ve sanatlarının uygulanmasında edindiği bilgileri kullanarak 2 boyutlu yüzeyler ve/veya 3 boyutlu ürünler oluşturabilme |
4 |
|
12 |
Farklı disiplinlerle ekip çalışmasına yatkın, analitik düşünme becerisine ve tasarım sorunlarını çözebilme yeteneğine sahip olma |
4 |
|
13 |
İş hayatında; öğrenmeye açık, kendine güvenen, yaptığı işin arkasında durabilen, hevesli ve enerjik tutum sergileyebilme |
3 |
|
14 |
Yaşamboyu öğrenme çerçevesinde, bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini geliştirme becerisine sahip olma |
3 |
|
15 |
Tekstil tasarım alanında edindiği bilgi ve becerileri yorumlayarak eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme. |
3 |
|
16 |
Tekstil tasarım alanında güncel bilgileri izleyebilecek ve meslekdaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olma |
0 |
|
17 |
Düşüncelerini ve tasarım önerilerini yazılı, sözlü ve görsel verileri kullanarak hedef kitle ile paylaşabilme |
4 |
|
18 |
Sanat ve tasarım konusunda ulusal ve uluslararası değerlerin farkında olma |
3 |
|
19 |
Estetik farkındalık gösterme |
4 |
|
20 |
Oluşturduğu prototip tasarımının endüstriyel olarak üretimini değerlendirebilme |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
2 |
20 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
6 |
36 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|