Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı İstatistik

Dersin Kodu : İSB472

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SADULLAH SAKALLIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Veri analizi yapabilmesi
Olasılık Teorisi kurallarını uygulayabilme
Parametre Tahminlerini uygulayabilme
Parametrik ve Paremetrik olmayan Hipotez Testlerini uygulayabilme
Regresyon modellerinin oluşturulması
Sınıflandırma modellerini bilmesi
Yaşam Analizlerini uygulayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencilerinin öğrendikleri teorik bilgilerin, uygulama alanında etkin olarak kullanımını sağlamak.

Dersin İçeriği : Veri özetlenmesi, Parameterlerin tahmini, Parametrik ve parametrik olmayan hipotez tesleri, Sınıflandırma modelleri, Regresyon modellerinin oluşturulması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat Fakültesi Ek bina derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veri analizi ve grfiksel gösterimelr Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
2 Olasılık Teorisi Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
3 Parametre Tahminleri Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
4 Parametrik Hipotez Testleri Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
5 Parametrik Hipotez Testleri Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
6 Parametrik Olmayan Hipotez Testleri Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
7 Regresyon Modelleri (Basit Lineer Regresyon, Çoklu Regresyon) Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
8 Arasınav Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Regresyon Modelleri (Basit Lineer Regresyon, Çoklu Regresyon) Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
10 Sınıflandırma modelleri (Tek yönlü sınıflandırma)) Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
11 Parametre tahmini, güven aralıkları ve sonuçların yorumu Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
12 İki yönlü sınıflandırma Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
13 Parametre tahmini, güven aralıkları ve sonuçların yorumu Kaynak okuma Düz Anlatım, Problem Çözme, tartışma
14 İç içe sınıflandırma Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
15 Yaşam analizleri Kaynak okuma Düz Anlatım, tartışma
16/17 Final Sınavı Anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Bilge Aloba Köksal (2003), İstatistik-Analiz ve Metotları, Gözden Geçirilmiş 6. Baskı, Çağlayan Kitabevi
 Olive Jean Dunn, Virginia A. Clark (1987). Applied Statistics: Analysis of Variance and Regression, John Wiley & Sons; 2nd edition.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 4
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 4
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 4
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 3
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 4
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 3
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 4
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 4
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 4
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 5
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 5
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 4
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5