Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Demografi

Dersin Kodu : İSB410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Misafir Öğretim Elemanı LUTFİDOĞAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel demografik tanım ve kavramlarını tanır
demografik metodları uygular
Demografik uygulamaları yapma yöntemleri bilgisine sahiptir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Demografi ile ilgili temel tanım ve kavramları tanıyarak istatistik tekniklerini uygulamak.

Dersin İçeriği : Demografi: Nüfus Bilimi, Demografik Bilgi Kaynakları, Populasyon Teorileri , Populasyon Süreci: Ölüm, Populasyon Süreci:Doğumlar, Populasyon Yapısı ve Karakteristikleri, Göç: Göçün Tanımı ve Ölçülmesi, Verimlilik: Verimlilik Kavramları ve Ölçüleri, Boşanmanın Tanımı, Evlenmenin Tanımı, Populasyon Gelişim ve Çevre Demografik Kaynaklar, Demografik Kaynakları Kullanma bilgilerine sahiptir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Fen Edebiyat fakültesi Ek bina derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Demografi: Nüfus Bilimi Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
2 Demografik Bilgi Kaynakları Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
3 Populasyon Teorileri,Populasyon Süreci:Ölüm Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
4 Populasyon Süreci:Doğumlar Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
5 Populasyon Yapısı ve Karakteristikleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
6 Göç: Göçün Tanımı ve Ölçülmesi Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
7 Verimlilik: Verimlilik Kavramları ve Ölçüleri Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
8 Arasınav anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav
9 Boşanmanın Tanımı Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
10 Evlenmenin Tanımı Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
11 Populasyon Gelişim ve Çevre Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
12 Demografik Kaynaklar Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
13 Demografik Kaynakları Kullanma Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
14 Bilgisayar uygulaması Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
15 Bilgisayar uygulaması Kaynak okuma Düz anlatım, tartışma
16/17 Final sınavı anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Serper, Ö. (1978) Türkiye Demografisi. Filiz Kitabevi. İstanbul
 Ömer Celal Sarç, Nüfus İstatistikleri ve Demografinin genel Esasları, Sermet Matbaası, İstanbul, 1960
 Kenan Gürtan, Türkiye´de Nüfus Problemi ve İktisadi Kalkınma ile ilgisi, Sermet Matbaası, İstanbul, 1966
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır 1
2 İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular 3
3 İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar 1
4 İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir 4
5 Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur 0
6 İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar 0
7 İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder 1
8 İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur 3
9 İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar 2
10 Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur 3
11 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
12 Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar 1
13 Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir 5
14 İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar 0
15 Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir 2
16 Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama 2
17 İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 1
18 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 5 25
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü: 134
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.36
Dersin AKTS Kredisi: 5