|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgisayar Programlama 4 |
|
Dersin Kodu |
: |
İSB344 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERKAN KAYNAK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veritabanı kavramının anlaşılması. XML dosyalarının anlaşılması. Microsoft Access programının kullanılması. Visual C# ile Access dosyalarına bağlanma, kayıt ekleme ve filtreleme yapabilme. Microsoft SQL Server Management Studio kullanımı. Visual C# ile SQL Server veritabanlarına bağlanabilme. Kayıt ekleme ve filtreleme işlemleri yapabilme. SQL Server üzerindeki bir veritabanında VEW oluşturabilme. SQL Server üzerindeki bir veritabanında Stored Procedure oluşturabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Veritabanı kavramının öğrenilmesi. Visual C# kullanarak veritabanı uygulamaları geliştirebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Veritabanı kavramı. XML dosyaları hakkında bilgi. XML dosyaları ile veri okuyup yazaiblme. Ms Access ve MS SQL Server kullanımı. Visual C# kullanarak veritabanlarına bağlanabilme. Veritabanı uygulamaları geliştirebime. SQL server üzerinde stored procedure yazabilme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri ve bilgisayar labaratuvarı. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
XML Dosyaları. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
2 |
Visual C# kullanarak XML Dosyalarından veri okuma ve veri yazma. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
3 |
Veritabanı kavramı. Tablo ve alanlar. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
4 |
Microsoft Access I. (Microsoft Access üzerinde veritabanı oluşturma, kayıt girme) |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
5 |
Microsoft Access II (Microst Access üzerinde sorgular) |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
6 |
Visual C# ile Microsoft Access veritabanı dosyalarına bağlanma I. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
7 |
Visual C# ile Microsoft Access veritabanı dosyalarına bağlanma II. (Veritabanı işlemleri) |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
8 |
Ara Sınav |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Bilgisayarda proje geliştirme. |
|
9 |
Mcirosoft SQL Server ve Microsoft SQL Server Management Studio Kullanımı. SQL Server üzerinde Veritabanı ve tablo oluşturma. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
10 |
Visual C# ile SQL Server veritabanına bağlanmak. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
11 |
SQL |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
12 |
SQL Server üzerinde VIEW oluşturma ve Visual C# üzerinden kullanımıç |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
13 |
SQL Server üzerinde Stored Procedure oluşturma. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
14 |
Visual C# ile Stored Procedure kullanımı. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
15 |
Örnek projeler. |
Kaynak okuma. |
Düz anlatım, örnekler, bilgisayarda proje geliştirme. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
anlatılan konuların ders notları ve kaynaklardan tekrar edilmesi |
Bilgisayarda proje geliştirme. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hamza Erol (2010), Microsoft Visual C# .Net ile Görsel Programlama, Nobel Kitapevi - ADANA
John Sharp, Microsoft® Visual C#® 2010 Step by Step
John Sharp, Adım Adım Visual C# 2010, Arkadaş Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bilgisayar sistemlerini ve programlarını kullanır |
5 |
|
2 |
İstatistiksel analiz yöntemlerini uygular |
1 |
|
3 |
İstatistiksel sonuç çıkarım (tahmin, hipotez testi, v.b.) yapar |
0 |
|
4 |
İstatistiksel teknikleri kullanarak farklı disiplinlerin problemlerine çözüm üretir |
0 |
|
5 |
Görsel, veritabanı ve web programlama tekniklerini anlar ve nesnel program yazabilme yeteneğine sahip olur |
5 |
|
6 |
İstatistiksel paket programları kullanarak model oluşturur ve analiz yapar |
4 |
|
7 |
İstatistiksel metotlar arasındaki farkı ayırt eder |
0 |
|
8 |
İstatistik ile ilişkili disiplinler arasındaki etkileşimin farkında olur |
3 |
|
9 |
İstatistiksel yöntemleri kullanarak elde edilen sonuçları sözlü ve görsel olarak sunar |
2 |
|
10 |
Bireysel ve ortaklaşa olarak etkili ve üretken çalışma yapma becerisine sahip olur |
0 |
|
11 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
0 |
|
12 |
Olasılık, İstatistik ve Matematiğin temel kavram ve ilkelerini açıklar |
0 |
|
13 |
Yaşamda istatistiğin yerini ve önemini belirtir |
0 |
|
14 |
İktisadi ve hukuksal temel kavram ve ilkeleri tanımlar |
0 |
|
15 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve istatistiksel çözümler üretir |
0 |
|
16 |
Matematiksel ve istatistiksel teknikleri kullanarak rasgelelik içeren problemlere model kurma, çözme ve yorumlama |
0 |
|
17 |
İstatistiksel verilerin elde edilmesi ve/veya düzenlenmesi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|