Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Desen 7

Dersin Kodu : SRS408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye en iyi şekilde çizer.
Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kompozisyon, perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etütler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır.

Dersin İçeriği : Canlı, cansız model kullanılarak kağıt üzerine kurşun kalemle etütler yapılır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Desen Atölyesi.


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Canlı modelden desen çalışmaları. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
2 Canlı modelden desen çalışmaları. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
3 Antik büst üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
4 Antik büst üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
5 Antik tors üzerinden desen çalışması. Kurşun kalem ile değişik pozlardan. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
6 Antik tors üzerinden desen çalışması. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
7 Canlı model üzerinden desen çalışması. Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
8 VİZE SINAVI Kısa süreli kroki çalışmaları. Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
9 Canlı model üzerinden yirmişer dakikalık hızlı çizimler. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
10 Canlı model üzerinden yirmişer dakikalık hızlı çizimler. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
11 Ölü doğa desen çalışması. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
12 Ölü doğa desen çalışması. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
13 Çeşitli objelerden oluşturulan natürmort ile desen çalışması. Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
14 Canlı model üzerinden desen çalışması, Farklı malzeme ile (füzen) Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
15 Canlı model üzerinden desen çalışması, Farklı malzeme ile (füzen) Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
16/17 FİNAL SINAVI Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları Teorik ve Pratik anlatım. Görsel sunumlar. Soru-Yanıt


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
 Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-6
 Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
 Burne Hogarth, Dynamic Anatomy, 2009
 Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul,1998.ISBN 975-14-0534-3
 Burne Hogarth, Drawing the Human Head, 1989
 Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 4
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 4
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 1
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 0
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 3 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3