|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Portfölyo Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS406 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özgeçmiş hazırlama ve farklı formatlarda profesyonel bir tasarımcı portfolyosu oluşturma becerisini kazanır. Multimedya ortamında portfolyo hazırlarken karşılaştığı sorunları çözümler. Portfolyosu için prototip hazırlama yöntemini kullanır. Sunum teknikleri üzerinde bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin mezun olmadan önce iş yaşamına adım atarken kendilerini ve çalışmalarını en doğru ve en profesyonel biçimde hazırlayıp sunmalarını amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders tasarım atölyesi şeklinde sürer ve fotoğraflama teknikleri, sayfa düzenleme temelleri ve grafik anlatım yöntem bilgilerini kapsar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Portfolyonun protipinin tekrar gözden geçirilmesi. |
Gerekli düzenlemeler multimedya ortamında yapılacak |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Portfolyonun protipinin tekrar gözden geçirilmesi. |
Gerekli düzenlemeler multimedya ortamında yapılacak |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Portfolyoda yer alacak görsel ve yazılı metinlerin içeriklerinin değerlendirilerek belirlenmesi |
Öğrenci özgeçmişini yazar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Portfolyoda yer alacak görsel ve yazılı metinlerin içeriklerinin değerlendirilerek belirlenmesi |
Öğrenci özgeçmişini yazar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Portfolyoda yer alacak görsel ve yazılı metinlerin içeriklerinin değerlendirilerek belirlenmesi |
Öğrenci özgeçmişini yazar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Yazı tipleri hakkında bilgi verilir. |
Formata uygun yazı tipi multimedya ortamında belirlenir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Yazı tipleri hakkında bilgi verilir. |
Formata uygun yazı tipi multimedya ortamında belirlenir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
Ara sınav |
Portfolyoya ait tasarımlar tamamlanır. |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9 |
Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesi |
Yazı ve görseller yerleştirilir |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesi |
Yazı ve görseller yerleştirilir |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesi |
Yazı ve görseller yerleştirilir |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Belirlenen düzen içine portfolyoda yer alacak çalışmaların yerleştirilmesi |
Yazı ve görseller yerleştirilir |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Portfolyoda yer alacak yazılı belgelerin hazırlanması |
Son kez kontrollerin yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Portfolyoda yer alacak yazılı belgelerin hazırlanması |
Son kez kontrollerin yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Portfolyoda yer alacak yazılı belgelerin hazırlanması |
Son kez kontrollerin yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Portfolyonun çıktıısı alınır. |
Final Sınavı değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farr, R. (1990). Setting direction for language arts portfolios. Educational Leadership, 48(3), 103.
Sara Eisenman (2006). Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work. Massachusetts, Rockport Publishers.
Linton, H. and S. Rost (2003). Portfolio Design. New York, W.W. Norton & Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
2 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
2 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
4 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|