|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf Teknikleri 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS404 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Işıklı boyama tekniğini tanımlayabilir. Işıklı boyama tekniğine ilişkin ışık kullanabilme. Işıklı boyama konusuna ilişkin, sanatçıların çektikleri fotoğrafları analiz edebilme. Fotoğraf makinesini ışıksız ortamda kullanabilme. Bir fotoğraftan yola çıkarak, röprödüksiyon yapabilme becerisi kazanabilme. Farklı tekniklerde çalışan fotoğraf sanatçıları hakkında bilgi edinebilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
"Fotoğraf" alanı hakkında bilgi verebilme.Fotoğraf alanı içindeki farklı teknikler hakkında bilgi verebilme.Işıklı boyama,röprödüksüyon gibi tekniklerin fotoğraf alanı içinde değişik uygulanımları ile nasıl yer alabileceğini gösterebilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Fotoğraf alanı içinde farklı teknik uygulanımlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bahar döneminde işlenecek konular hakkında bilgilendirme. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
2 |
Işıklı boyama konusunun anlatılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
3 |
Işıklı boyama konusunun uygulamalı olarak gösterilmesi. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
4 |
Hoca tarafından çekilen örnek fotoğrafların ,teknik analizlerinin yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
5 |
Öğrencilerin uygulamalı olarak stüdyoda ışıklı boyama tekniğini kullanarak çekimler yapması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
6 |
Öğrencilerin çektiği fotoğrafların teknik analizlerinin yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
7 |
Öğrencilerin çektiği fotoğrafların değerlendirilmesi. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
8 |
Ara Sınav |
Sınava hazırlık |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
9 |
Farklı fotoğraf sanatçılarının çalışmalarının incelenmesi. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
10 |
Bu çalışmalardan örnekler seçilerek analizler yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
11 |
Seçilen bir fotoğraf sanatçısının eserlerinden yola çıkılarak röprödüksiyon çalışmalarının yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
12 |
Fotoğraftan röprödüksiyon konusuna ilişkin daha önce uygulanmış işlerin gösterilmesi. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
13 |
Öğrencilerin uygulamalarının teknik analizlerinin yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
14 |
Öğrencilerin uygulamalarının teknik analizlerinin yapılması. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
15 |
Öğrencilerin yaptığı uygulamaların değerlendirilmesi. |
Kaynakların incelenmesi |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
A\´dan Z\´ye Fotoğraf Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
Temel fotoğraf semineri ders notları, İfsak (2002) İstanbul: İfsak Yayınları
Fotoğrafa Başlarken Kılıç,levent ( 2002) Ankara: Dost Kitabevi
Fotoğraf teknik okumaları Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
100 Soruda Dijital Fotoğraf Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
2 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
3 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
1 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
4 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
2 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
2 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
3 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
3 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
3 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
2 |
8 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|