|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Desen 5 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS304 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. FİLİZ YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bu ders sonunda öğrenciler, el ve akıl koordinasyonlarını geliştirerek gördükleri 3 boyutlu bir cismi 2 boyutlu bir yüzeye en iyi şekilde çizer. Bu ders sonunda öğrenciler, canlı-cansız model üzerinden oran-orantı, kompozisyon, perspektif bilgilerini geliştirip serbest çalışmalarında bu bilgi ve beceriyi kullanır. Gelişmiş desen çizim tekniklerini uygulayabilme yetisini edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kompozisyon, perspektif, oran, orantı bilgileri doğrultusunda canlı model üzerinden etütler yapılır, artistik yaratıcılığın geliştirilmesi amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlı, cansız model kullanılarak kağıt üzerine kurşun kalemle etütler yapılır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Desen Atölyesi. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı,canlı modelden eskiz ve çizimler. |
http://www.rembrandtpainting.net/famous_works.html
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
2 |
Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri.
Canlı modelden desen çalışmaları.
|
http://www.rembrandtpainting.net/famous_works.html |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
3 |
Oran ,orantı, temel geometrik, konstruktif malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları.
|
http://www.albrecht-durer.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
4 |
Oran, ölçü ve plan kavramı, geometrik hacimlerde plan ilişkilerinin anlatımı, canlı modelden eskiz ve çizimler.
|
http://www.albrecht-durer.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
5 |
Oran ,orantı, temel geometrik, konstruktif malzemelerle duzenlemelerden desen calışmaları. |
http://www.edgar-degas.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
6 |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
|
http://www.edgar-degas.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
7 |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları.
Kişisel yorum çalışmaları; Yüzey Değerlendirmesi / Proje |
http://www.paul-cezanne.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
8 |
ARA SINAV |
http://www.rembrandtpainting.net/famous_works.html
|
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
9 |
Canlı modelden desen çalışmaları.
Farklı çizgi teknikleri ve farklı çizer malzemelerin olanakları ile çalışma. |
http://www.rembrandtpainting.net/famous_works.html |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
10 |
Anatomi çizim çalışmaları.Detaydaki gözlem gücünün arttırılması, el -ayak eskizleri.
|
http://www.albrecht-durer.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
11 |
Oran, orantı. Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri.
Canlı modelden desen çalışmaları.
|
http://www.albrecht-durer.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
12 |
Durağan canlı ve cansız modelden kroki çalışmaları. |
http://www.edgar-degas.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
13 |
Dogadan ,yapay objelerden desen çalışmaları.
Farklı çizgi teknikleri ve farklı çizer malzemelerin olanakları ile çalışma. |
http://www.paul-cezanne.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
14 |
Canlı ve cansız doğa çizimlerinde ölçülendirme prensipleri. El çizimi. |
http://www.rembrandtpainting.net/famous_works.html |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
15 |
Desen Çalışmalarında Farklı Malzemelerin Olanakları. Füzen-Kursun Kalem İle Desen |
http://www.albrecht-durer.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt
|
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
http://www.edgar-degas.org/ |
Teorik ve Pratik anlatım.
Görsel sunumlar. Soru-Yanıt |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Burne Hogarth, Dynamic Anatomy, 2009
Burne Hogarth, Drawing the Human Head, 1989
Atlas of Human Anatomy for the Artist by Stephen Rogers Peck
Desen Teknik ve Malzemeleri, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Desende Işık ve Gölge, N. GÖKÇE, MEHMET N., Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
Işık ve Gölge, Jose M. Parramon, Remzi Kitabevi, İstanbul,1998.ISBN 975-14-0534-3
Sanatsal Anatomi, Burne Hogarth, Engin Yay., İstanbul, 2005. ISBN 975-379-233-6
Desende İnsan Figürü, N. MEHMET, Erciyes Ü. Bilimsel Yayını, Netform
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
3 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
4 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
3 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
4 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
4 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
4 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
4 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
3 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|