|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Astar Boya Ve Sırları Tasarımı 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT306 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Seramik sır hammaddelerinin özelliklerini saptar ve tanır. Hammaddelerin çamur ve sır bünyesinde nasıl etki vereceğini tanımlar Suda çözünen ve çözünmeyen hammaddelerin çamur ve sır bünyesinde nasıl etki verdiğini tanımlar. Ürettiği sırların özelliklerini saptar. Araştırmayı değerlendirir ve rapor eder. Belirlenen hammaddenin kimyasal analizinden mineral kimya formülünü hesaplar Seramik sırlarında, Seger Formülünden reçete hesaplar. Hazırladığı sır bünyelerini deney plakalarına uygular ve farklı sıcaklıklarda pişirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Seramik bünye üzerinde kullanılan sır ve boyaların özellikleri, pişirilmesi, uygulaması ve raporlanması |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hammaddelerin çamur ve sır bünye üzerinde etkileri, sırların özellikleri, sır çeşitleri, fırınlama, fırınlamanın sır ve renk üzerine etkileri. Renk veren oksitler ve sırlar. Renk veren oksitlerin özellikleri. Fırın atmosferi ve sırlar. Fırın atmosferi ve renkler. Uygulama çalışmaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Sır hammaddeleri |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
2 |
Boyar oksitler |
Ders notlarını kontrol |
Teorik |
|
3 |
Genel sınıflama , Endüstriyel ve Artistik sırlar. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
4 |
Laboratuvar çalışması, Artistik sırların uygulanacağı deney plakalarının hazırlanması |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
5 |
Seramik sırların karakteristkleri.Erime,genleşme,yüzey gerilimi Elektrik iletkenliği Renk ,homojenlik. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
6 |
Akıcı sırlar, Mat sırlar, Krakle sırlar, toplanmalı sırlar,Kristal sırlar,Aventürin sırlar,Tuz sırları. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
7 |
Akıcı sırlar, Mat sırlar, Krakle sırlar, toplanmalı sırlar,Kristal sırlar,Aventürin sırlar,Tuz sırları. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
8 |
Ara sınav |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
9 |
Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
10 |
Redüksiyonlu pişirimde Artistik sır tipleri. |
Ders notlarını kontrol |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
11 |
Özel seramik sırları ve Araştırma konuları. |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
12 |
Laboratuvar çalışması, sırların tartılması ve öğütülmesi |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
13 |
Lüster sırları, raku sırları |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
14 |
Rapor hazırlama |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
15 |
Sunum ve Değerlendirme |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
yok |
Uygulama, sunum ve değerlendirme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ateş Arcasoy, Seramik Teknolojisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
2 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
2 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
0 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
3 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
2 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
0 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
0 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
0 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
0 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
3 |
6 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 75 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|