|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
“Mimari seramik” nedir? İç mekan ve dış mekan seramikleri. Mimaride kullanılan seramiklerin görsel ve yapısal özellikleri. |
Mimaride iç mekan ve dış mekan seramik örnekleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
|
|
2 |
Anadolu mimari seramikleri. |
Anadolu Mimari Seramiklerinden örnekler. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
|
|
3 |
Mimari seramiklerde mekan ve seramik ilişkisi bağlamında proje belirlenme çalışmaları. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. |
Alan belirleme, çizim araç ve gereçleri |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
|
|
4 |
Taslakların kritikleri, eleştiriler ve değerlendirmeler. Mekan ve seramik ilişkisini taslaklar üzerinde yorumlama. Yeni araştırma ve uygulama çalışmaları. Gözlemler, eleştiriler. Yönlendirmeler. |
Çizim araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
|
|
5 |
Uygulamaya değer taslakların seçimi. Araştırma ve uygulama çalışmaları. Çalışmaların değerlendirilmesi |
Çizim araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
|
|
6 |
Taslakların ölçülendirilmesi. Planlarının çizilmesi. Parça eklemeli çalışmalarda, parça detaylarının çizimleri. |
Çizim araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt
|
|
7 |
Vize Değerlendirmesi |
Çizim araç ve gereçleri. |
Araştırma ve İnceleme
Soru-Yanıt |
|
8 |
Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
9 |
Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
10 |
Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
11 |
Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt
Örnek uygulama |
|
12 |
Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
13 |
Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama |
Çizim araç ve gereçleri.
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
14 |
Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama. Dönem içi çalışmaların teorik yorumu ve değerlendirmeler.
Fotoğraflama ve sunum için hazırlık çalışmaları |
Fotoğraflama araç gereçleri
Katı şekillendirme araç ve gereçleri. |
Sözlü anlatım
Görsel tanıtım
Soru-Yanıt,
Örnek uygulama |
|
15 |
FİNAL DEĞERLENDİRME |
Fotoğraflama araç gereçleri
Uygun ortam hazılama |
İnceleme ve değerlendirme |
|
16/17 |
FİNAL DEĞERLENDİRME |
Bireysel sergi, belge teslimi |
İnceleme ve değerlendirme |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
5 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
3 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|