Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mimari Seramikleri

Dersin Kodu : SRT308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 5

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mimaride kullanılan iç mekan ve dış mekan seramiklerde bulunması gereken fiziksel özellikleri bilir.
Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırır, tasarımında izlenen süreçleri bilir ve uygular.
mimari yapının karakteristik özellikleriyle örtüşebilen ve endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilebilen seramik rölyefler tasarlayabilir ve uygulama yapabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramiklerin tasarlanması sürecinde gereken temel bilgilerin kazandırılması üretimine dönük tasarım mantığının oluşturulmasıdır.

Dersin İçeriği : Mimaride kullanılan iç mekan ve dış mekan seramiklerinde bulunması gereken fiziksel özellikler. mimari yapının karakteristik özellikleri ile endüstriyel üretim yöntemleriyle üretilen seramikler arasındaki ilişki. Mimaride kullanılan işlevsel ve görsel seramikleri sınıflandırılması, tasarımında izlenen süreçler ve uygulama yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Atölye ve Uygulama Sahası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 “Mimari seramik” nedir? İç mekan ve dış mekan seramikleri. Mimaride kullanılan seramiklerin görsel ve yapısal özellikleri. Mimaride iç mekan ve dış mekan seramik örnekleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt,
2 Anadolu mimari seramikleri. Anadolu Mimari Seramiklerinden örnekler. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt,
3 Mimari seramiklerde mekan ve seramik ilişkisi bağlamında proje belirlenme çalışmaları. Projenin gerçekleştirilmesi sürecinde doğacak güçlüklerin belirlenmesi, Çalışma yöntemlerinin tartışılması ve malzeme tespiti. Proje taslak çalışmaları. Alan belirleme, çizim araç ve gereçleri Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt,
4 Taslakların kritikleri, eleştiriler ve değerlendirmeler. Mekan ve seramik ilişkisini taslaklar üzerinde yorumlama. Yeni araştırma ve uygulama çalışmaları. Gözlemler, eleştiriler. Yönlendirmeler. Çizim araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt,
5 Uygulamaya değer taslakların seçimi. Araştırma ve uygulama çalışmaları. Çalışmaların değerlendirilmesi Çizim araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt,
6 Taslakların ölçülendirilmesi. Planlarının çizilmesi. Parça eklemeli çalışmalarda, parça detaylarının çizimleri. Çizim araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt
7 Vize Değerlendirmesi Çizim araç ve gereçleri. Araştırma ve İnceleme Soru-Yanıt
8 Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt Örnek uygulama
9 Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt Örnek uygulama
10 Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt Örnek uygulama
11 Projede Modelleme Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt Örnek uygulama
12 Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt, Örnek uygulama
13 Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama Çizim araç ve gereçleri. Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt, Örnek uygulama
14 Projede Kalıplama Yöntemleri ve Uygulama. Dönem içi çalışmaların teorik yorumu ve değerlendirmeler. Fotoğraflama ve sunum için hazırlık çalışmaları Fotoğraflama araç gereçleri Katı şekillendirme araç ve gereçleri. Sözlü anlatım Görsel tanıtım Soru-Yanıt, Örnek uygulama
15 FİNAL DEĞERLENDİRME Fotoğraflama araç gereçleri Uygun ortam hazılama İnceleme ve değerlendirme
16/17 FİNAL DEĞERLENDİRME Bireysel sergi, belge teslimi İnceleme ve değerlendirme


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  KILIÇKAN, Hüseyin Tarih Boyunca Bezeme Sanatı ve Örnekleri, Tac Yayınevi. İstanbul: 1955
 BERGİL, Mehmet Suat. Doğada/Bilimde/Sanatta Altın Oran, Arkeoloji ve Sanat Yayınları. İstanbul: 1988
 ASLANAPA, Oktay. Türk Sanatı, Remzi Kitabevi. İstanbul:1989
Diğer Kaynaklar  Konu ile ilgili “internet kaynakları” araştırmaları ve Projeye göre önerilecek diğer kaynaklar
 Çanakkale Seramik, Ege Seramik, Eczacıbaşı Seramik, Hitit Seramik, Söğüt Seramik, Toprak Seramik (Fabrika ürün katalogları)


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir 5
2 Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir 5
3 Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir 5
4 Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular 5
5 El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir 5
6 Zamanı verimli ve planlı kullanır 5
7 Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir 5
8 Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür 5
9 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır 3
10 Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur 5
11 Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır 5
13 Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır 5
14 Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder 5
15 Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir 5
16 Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir 5
17 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir 5
18 Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder 2
19 Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir 5
20 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 3 5 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 115
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.6
Dersin AKTS Kredisi: 5