|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seramik Heykel |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT310 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Duyusal ve soyut algıyı somutlaştırma becerisi gelişir Figür çalışmak için gerekli temel anatomik bilgileri edinir ve gözlemleme yeteneğini geliştirir. Farklı plastik şekillendirme tekniklerini ve malzemelerini kullanabilir, büyük boyutlu çalışmalar yapabilir. Şekillendirme ve kurutma aşamaları tamamlanan çalışmaların bisküvi ve sır pişirimlerini gerçekleştirir. Sanat eserlerinin montajı ve sergilenmesine dair sorunlara çözümler oluşturabilir. Geçmişte ve günümüzde yapılmış olan seramik heykelleri teknik, biçim ve içerik açısndan değerlendirebilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat ve tasarıma yönelik olarak el-göz koordinasyonunu geliştirmek, görsel algıyı geliştirmek, estetik değerlerin oluşması, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak seramik malzeme ile üç boyutlu proje geliştirme, şekillendirme, renklendirme ve sırlama aşamaları için gerekli olan teorik ve pratik bilginin verilmesi. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik malzeme ve anatomik modellemeye yönelik olarak proje geliştirme, çizim ve taslak çalışmaları, biçimlendirme için uygun olan malzemenin tespiti ve hazırlanması, anatomi ile ilgili teorik bilgi, şekillendirme aşaması hakkında uygulamaya yönelik bilgiler verilmesi, kurutma, perdahlama, oksitleme, astarlama, bisküvi pişirimi ve sır pişirimi aşamaları hakkında bilgilendirme, sonuçların değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje ve uygulama yöntemleri belirlenir. Projenin gerçekleştirilmesi aşamalarında ortaya çıkabilecek güçlükler tartışılır. Malzeme tespiti gerçekleştirilir. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Belirlenen projeyi destekler nitelikte varsa öncülleri ve çağdaşları üzerinde düşünceler, yorumlar. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Gerçekleştirilecek seramik heykelin canlı modelinin araştırılması, etüd edilmesi, etüde uygun hammadde seçimi ve küçük boyutlu maket çalışmalarının gerçekleştirilmesi. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Maket çalışmaların üzerinde yorumlar, değerlendirmeler ve seçimler. Seçilen maketlerin büyütülmesi, bu aşamada kullanılacak hammadde seçimi. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Seramik heykelde kullanılacak malzemenin şekillendirmeye uygun hale getirilmesi, seramik malzemedeki toplam küçülmeye göre, elde edilmek istenen büyüklüğün hesaplanması. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Şekillendirme çalışmaları, denetleme ve yönlendirme çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
9 |
Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Detay çalışmalar, perdahlama veya doku çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Deri sertliği kıvamında yapılması gereken renklendirme ve astarlama çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Çalışmaların sağlıklı biçimde kurutulması ve İlk pişirim aşaması. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
İlk pişirim sonrası oksitllerle ve pigment boyalarla renklendirme, astarlama ve sırlama çalışmaları. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
İkinci pişirim aşaması ve sonrasında çalışmaların değerlendirilmesi. |
Verilen kaynaklardan ve web sayfalarından konu ile ilgili ön araştırma yapılması. Konu ile ilgili malzeme temini.Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Çalışmanın ve dosyanın sunumu için gerekli hazırlıkların yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sevim, S,S. Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Yorum Sanat, İstanbul, 2007.
Birks, T. The Complete Potters Companion, A Bulfinch Press.
Zakin,R. Ceramics, Chilton Book Company, 1990
Dormer, Peter.The New Ceramics, Thames and Hutson Ltd, London, 1986.
Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson-Jan Peterson, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi, 2009.
Çobanlı, Zehra. Seramik Astarları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.
Architectural Ceramics, Peter King, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
Ceramic Sculpture: Inspiring Techniques, Ceramic Arts Handbook, 2009.
Sculptural Ceramics by Ian Gregory, 1999
Making Ceramic Sculpture: Techniques * Projects * Inspirations, A Lark Ceramics Book
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Sanat kuramıyla ilgili yazılı eserler. Seramik ve diğer malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfaları
Seramik Türkiye Dergisi.
Ceramics: Art and Perception and Ceramics TECHNICAL Süreli Yayın
Ceramics Monthly Süreli Yayın
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
5 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
2 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
5 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
2 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|