|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Diploma Projesi |
|
Dersin Kodu |
: |
SRT402 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
12 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF ZİYA HALEFOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. NERGİS KILINÇ MİRDALI Öğr.Gör. MUSTAFA YILDIZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bir projenin teorik ve uygulamalı aşamalarını birlikte yürütebilir. Bilgiye ulaşır, ulaştığı bilgileri amacına yönelik olarak seçer ve kurgular Bir araştırma raporunun ve tezin nasıl yazılması gerektiğiyle ilgili bilgisi vardır Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni kazanır Projesiyle ilgili olarak yaptığı araştırmanın sonucunda konusunda yetkinlik kazanır Yazılı ve görsel iletişim kurma becerisi ve özgüveni vardır Yerli ve yabancı kaynaklardan yaptığı araştırmalar sonucunda sanat ve tasarım ile ilgili gelişmeleri takip eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgiye ulaşma, yönetme, kurgulama ve sunma becerisi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Lisans tez yazımı hakkında genel bilgi, Diploma Projesi Öncesi Dersi ile paralel şekilde seçilen uzmanlık alanına uygun biçimde kaynak tarama, kaynaklardan edinilen bilgilerin proje konusuna uygun biçimde organize edilmesi, dosya sunumu, tez sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Atölye, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gerçekleştirilecek proje ile ilgili olarak konunun belirlenmesi |
Gerçekleştirilecek proje ile ilgili olarak konuların araştırılması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Lisans Tez dizini belirleme. |
Lisans Tez dizinini belirleme. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Lisans tez yazımı için kaynak taraması ve araştırması, gerekli değerlendirmelerin yapılması |
Lisans tez yazımı için kaynak taraması ve araştırması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Proje konusu ile ilgili kaynak araştırması |
Proje konusu ile ilgili kaynak araştırması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Proje konusu ile ilgili kaynak araştırması |
Proje konusu ile ilgili kaynak araştırması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Proje konusunun ön çalışmalarıyla ilgili rapor hazırlaması |
Proje konusunun ön çalışmalarıyla ilgili rapor hazırlaması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Proje konusunun ön çalışmalarıyla ilgili rapor hazırlaması |
Proje konusunun ön çalışmalarıyla ilgili rapor hazırlaması |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Proje raporunun tamamlanarak sunuma hazır hale getirilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
9 |
Lisans Tez yazım kuralları hakkında bilgilendirme ve örnek incelemesi |
Lisans Tez yazım kuralları hakkında bilgilendirme ve örnek incelemesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Lisans Tez yazım kuralları hakkında bilgilendirme ve örnek incelemesi |
Lisans Tez yazım kuralları hakkında bilgilendirme ve örnek incelemesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Proje konusu ile ilgili bulunan kaynaklardan konuyla ilgili taslaklar çıkarma, inceleme ve değerlendirme |
Proje konusu ile ilgili bulunan kaynaklardan konuyla ilgili taslaklar çıkarma |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Proje konusu ile ilgili bulunan kaynaklardan konuyla ilgili taslaklar çıkarma, inceleme ve değerlendirme |
Proje konusu ile ilgili bulunan kaynaklardan konuyla ilgili taslaklar çıkarma |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, görsellerin eklenmesi, yazım hatalarının giderilmesi |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, görsellerin eklenmesi, yazım hatalarının giderilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, tez basımına hazırlık |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, tez basımına hazırlık |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, tez basımına hazırlık |
Tez dosyasının son kontrollerinin yapılması, tez basımına hazırlık |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Tezin bitirilmesi, tez sunumu |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Demostrasyon, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu
Sanat, tasarım ve teknolojisi ile ilgili olarak yapılan lisans, yüksek lisans ve doktora tezleri
Seramik ve diğer malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın ve web sayfaları
Sanat, tasarım ve teknolojisi alanlarında yapılan çalışmaları, makaleleri ve görselleri içeren her türlü kaynak
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
2 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
2 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
2 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
12 |
168 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
4 |
56 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
12 |
12 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
12 |
12 |
|
Toplam İş Yükü: | 304 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 12.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 12 |
|
|
|