Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Labaratuvarından Farklı Yaklaşımlar |
|
Dersin Kodu |
: |
GKS426 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fen bilgisi öğretiminde laboratuvar kullanımına yönelik farklı yaklaşımları açıklar
Farklı yaklaşımlara yönelik laboratuvar deneylerinin planlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması
aşamalarındaki işlemleri açıklar Farklı yaklaşımlara yönelik laboratuvar deneylerinin planlanması, yürütülmesi ve sonuçlandırılması aşamalarındaki işlemlere yönelik deneyler tasarlar Fen bilgisi öğretiminde laboratuvar uygulamalarının önemini fark eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fen bilgisi öğretiminde, laboratuvar kullanımına yönelik farklı yaklaşımların öğrenciler tarafından öğrenilmesi ve fen bilgisi öğretim programındaki bazı deneylerin bu stratejiler kullanılarak gerçekleştirilmesi |
|
Dersin İçeriği |
: |
1-Fen bilgisi öğretiminde laboratuvarın önemi ve deney türlerinin tanıtılması
2- Laboratuvar kullanımına yönelik farklı yaklaşımlar- Teknik becerileri geliştirme yaklaşımının tanıtılması/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
3-Bilimsel Süreç Becerileri Geliştirmeye Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
4-Doğrulama Yaklaşımı/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
5- Tümevarım Yaklaşımı/Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
6- Buluş yoluna dayalı laboratuvar yaklaşımları (Argüman temelli sorgulama, 7E Modeli Merkezli laboratuvar yaklaşımı)/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
7-Araştırmaya dayalı yaklaşımının tanıtılması/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
8- Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fen Bilgisi Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fen bilgisi öğretiminde laboratuvarın önemi ve deney türlerinin tanıtılması
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
2 |
Laboratuvar kullanımına yönelik farklı yaklaşımlar- Teknik becerileri geliştirme yaklaşımının tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
3 |
Öğrencilerin Teknik becerileri geliştirme yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
4 |
Bilimsel Süreç Becerileri Geliştirmeye Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
5 |
Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Geliştirmeye Dayalı Laboratuvar yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
6 |
Doğrulama Yaklaşımı/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
7 |
Tümevarım Yaklaşımı/Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
6- Buluş yoluna dayalı laboratuvar yaklaşımları (Argüman temelli sorgulama, 7E Modeli Merkezli laboratuvar yaklaşımı)/
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
10 |
Öğrencilerin Buluş yoluna dayalı laboratuvar yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
11 |
Araştırmaya dayalı yaklaşımının tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
12 |
Öğrencilerin araştırmaya dayalı yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
13 |
Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması/ |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
14 |
Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
3 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
3 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
3 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
4 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
5 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
3 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
5 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
5 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
3 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
0 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|