|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fen bilgisi öğretiminde laboratuvarın önemi ve deney türlerinin tanıtılması
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
2 |
Laboratuvar kullanımına yönelik farklı yaklaşımlar- Teknik becerileri geliştirme yaklaşımının tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
3 |
Öğrencilerin Teknik becerileri geliştirme yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
4 |
Bilimsel Süreç Becerileri Geliştirmeye Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
5 |
Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerileri Geliştirmeye Dayalı Laboratuvar yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
6 |
Doğrulama Yaklaşımı/ Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
7 |
Tümevarım Yaklaşımı/Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
6- Buluş yoluna dayalı laboratuvar yaklaşımları (Argüman temelli sorgulama, 7E Modeli Merkezli laboratuvar yaklaşımı)/
|
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
10 |
Öğrencilerin Buluş yoluna dayalı laboratuvar yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
11 |
Araştırmaya dayalı yaklaşımının tanıtılması |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
12 |
Öğrencilerin araştırmaya dayalı yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları |
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
13 |
Bütünleştirici Öğrenme Yaklaşımına Dayalı Laboratuvar Modelinin tanıtılması/ |
Konuyla ilgili okuma/ araştırma yapma |
Düz anlatım/ Tartışma |
|
14 |
Öğrencilerin bu yaklaşımın özelliklerini göz önünde bulundurarak bir deney tasarlayıp bunu uygulamaları
|
Tasarlanacak deney için plan yapma |
İşbirlikli öğrenme |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|