|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Fizik Iı |
|
Dersin Kodu |
: |
FTO112 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
8 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Elektriksel kuvveti ile kütle çekim kuvvetini yorumlar. Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençleri yorumlar. Basit elektrik devrelerini analiz eder. Elektrik ve manyetizma konularını analiz eder. Elektrik ve manyetizma yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. Elektrik deneyleri için laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi.
Elektrik ve manyetizma bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. Fiziksel olayları laboratuarda deney olarak düşünme. Bir deney planlayıp yapabilme. Deneyleri analiz etme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Elektriksel kuvvetler ve Coulomb Kanunu, Elektrik Potansiyeli , Elektrik Alanlar. Sığa ve Dielektrik. Akım ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetik Alanlar; Elektromanyetik İndüksiyon, Lenz Kanunu , Öz indiksiyon . Faraday Kanunu. Alternatif Akım Devreleri. Elektrostatik, Elektrik ve manyetizma ile ilgili deneyler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgiler ve giriş. Dönem deneyler hakkında bilgi verilmesi |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
2 |
Elektrik Yükleri. Bu derste kullanılacak cihazların tanıtılması ve dikkat edilecek hususlar. Grupların oluşturulması |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
3 |
Elektroskop, Elektrostatik |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
4 |
Coulomb Kanunu, Elektrostatik |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
5 |
Potansiyel, Piller, Direnç Okuma
|
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
6 |
Sığa ve Kondansatörler, Direnç Okuma |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
7 |
Elektrik Akımı, Dirençler, Elektroskop |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
8 |
Vize |
|
|
|
9 |
Elektrik devreleri, Elektroskop |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
10 |
10 Kirchoff yasaları, Özdirenç tayini |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
11 |
Manyetik Alanlar, Özdirenç tayini |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
12 |
Faraday Kanunu, Elektrik devreleri |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
13 |
Alternatif Devreler, Elektrik devreleri |
|
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
14 |
Transformatörler, telafi
|
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
15 |
problem çözümü |
İlgili kaynakları okuma |
Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) [2] Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) [3] Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık [4]Deney föyü
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
7 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. |
5 |
|
2 |
Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
0 |
|
3 |
Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. |
0 |
|
4 |
Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. |
0 |
|
5 |
Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. |
5 |
|
6 |
Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
1 |
|
8 |
Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. |
0 |
|
9 |
Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. |
4 |
|
10 |
Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. |
5 |
|
11 |
Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
0 |
|
13 |
Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. |
3 |
|
14 |
Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. |
0 |
|
15 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. |
0 |
|
17 |
Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. |
2 |
|
18 |
Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. |
0 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. |
2 |
|
20 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
6 |
60 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
7 |
6 |
42 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
4 |
4 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 194 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 7.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 8 |
|
|
|