Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Genel Fizik Iı

Dersin Kodu : FTO112

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 8

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. NURİ EMRAHOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Elektriksel kuvveti ile kütle çekim kuvvetini yorumlar. Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençleri yorumlar. Basit elektrik devrelerini analiz eder. Elektrik ve manyetizma konularını analiz eder. Elektrik ve manyetizma yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. Elektrik deneyleri için laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Elektrik ve manyetizma bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi. Fiziksel olayları laboratuarda deney olarak düşünme. Bir deney planlayıp yapabilme. Deneyleri analiz etme.

Dersin İçeriği : Elektriksel kuvvetler ve Coulomb Kanunu, Elektrik Potansiyeli , Elektrik Alanlar. Sığa ve Dielektrik. Akım ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetik Alanlar; Elektromanyetik İndüksiyon, Lenz Kanunu , Öz indiksiyon . Faraday Kanunu. Alternatif Akım Devreleri. Elektrostatik, Elektrik ve manyetizma ile ilgili deneyler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, Laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders hakkında genel bilgiler ve giriş. Dönem deneyler hakkında bilgi verilmesi Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
2 Elektrik Yükleri. Bu derste kullanılacak cihazların tanıtılması ve dikkat edilecek hususlar. Grupların oluşturulması İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
3 Elektroskop, Elektrostatik İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
4 Coulomb Kanunu, Elektrostatik Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
5 Potansiyel, Piller, Direnç Okuma İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
6 Sığa ve Kondansatörler, Direnç Okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
7 Elektrik Akımı, Dirençler, Elektroskop Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
8 Vize
9 Elektrik devreleri, Elektroskop Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
10 10 Kirchoff yasaları, Özdirenç tayini İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
11 Manyetik Alanlar, Özdirenç tayini Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
12 Faraday Kanunu, Elektrik devreleri Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
13 Alternatif Devreler, Elektrik devreleri Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
14 Transformatörler, telafi İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
15 problem çözümü İlgili kaynakları okuma Anlatım, Soru-Cevap,Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Deneyü,Laboratuvar, Problem Çözme
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) [2] Fen ve Mühendislik için fizik-1; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. Kemal Çolakoglu (Palme Yayıncılık) [3] Genel Fizik Editör Metin Orbay- Feda Öner Pegema yayıncılık [4]Deney föyü
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 7 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen bilimlerindeki temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. 5
2 Etkili sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar. 0
3 Öğrencilerin gelişim, öğrenme özellikleri ve güçlüklerini tanır. 0
4 Fen ve Teknoloji öğretimi ile ilgili öğretim programlarını, stratejileri, yöntem ve teknikleri açıklar. 0
5 Fen bilimlerinin günlük yaşamdaki uygulama alanlarını açıklar. 5
6 Sınıf yönetiminde karşılaşılabilecek problem durumlarına çözüm önerilerinde bulunur. 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
8 Fen ve teknoloji programına ve öğrenci gereksinimlerine uygun olarak çevresindeki malzemelerden materyaller tasarlar. 0
9 Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. 4
10 Fen ve teknoloji programına uygun ve etkin bir şekilde laboratuarı kullanır. 5
11 Öğrencinin kendi bilgisini yapılandırabildiği çağdaş öğretim yöntem ve tekniklerini uygular. 0
12 Alanı ile ilgili problemlerin çözümünde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 0
13 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 3
14 Alanındaki bilgi ve becerilerini, tespit ettiği sorunları ve çözüm önerilerini sözlü ve yazılı iletişim yoluyla uzman ve uzman olmayan kişiler ile paylaşır. 0
15 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 3
16 İngilizce’yi fen ve teknoloji öğretimi alanındaki gelişmeleri izleyebilecek yeterlikte kullanır. 0
17 Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır. 2
18 Milli Eğitim Temel Kanunu’nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlılıklara sahip olur. 0
19 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 2
20 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda öğrenim gereksinimi doğrultusunda kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 6 60
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 7 6 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 194
Toplam İş Yükü / 25 (s): 7.76
Dersin AKTS Kredisi: 8