|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sosyal Ve Kültürel Antropoloji |
|
Dersin Kodu |
: |
ILT208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Antropoloji alanındaki temel kavramları, sosyal ve kültürel antropoloji çalışmalarını ve bu çalışmaların işlevlerini açıklayabilir. İletişim alanına disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşımak için antropology ve iletişim alanındaki bilgilerini sentezleyebilir. Sosyal ve Kültürel antropoloji alanındaki çalışmaları izleyerek bilgilerini günceller. Sosyal ve kültürel antropoloji bilgilerinin katkısıyla iletişimin toplumdaki yeri ve önemi ve işleyiş sürecini karşılaştırmalı olarak yorumlayabilir. Toplum ve insan konusunda bilimsel bilgi ve yöntemleri bilimsel olmayandan ayırt edebilir. İletişim alanındaki kültürel çalışmalar konusunda sosyal ve kültürel antropoloji bilgisinden yararlanarak derinlemesine analizler yapabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Genç iletişimcilerin, akademik ortamda edindiği bilgiyi ve kavrayışı, iletişim alanında çalışan, düşünen ve eyleyen deneyimli iletişim aktörlerinin tecrübelerinden faydalanarak beslemek; iletişim bilimleri alanındaki uygulama, eylem, düşünce tarzlarıyla tanışmalarına ortam oluşturmak. Böylece, genç iletişimcilerin hem kendi aralarında hem de iletişim alanında eyleyen insanlarla düşünce alışverişinde bulunacakları, tanışacakları bir platform oluşturmak. İletişim öğrencisi olmayan ve seminerlere katılan üniversite öğrencilerinin ise, iletişimin toplumsal hayattaki rolünü, hem iletişim disiplinin bilgisini alarak, hem de iletişim alanında eyleyen aktörlerle tanışarak kavramalarını sağlayıp, kendi eğitim alanlarıyla ilişkilendirmelerine ortam oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Derste, iletişim alanından akademisyenler ve profesyoneller tarafından seminerler verilecek ve yerel ve ulusal medya ile bağlantılar kurulacak ve eğitim gezileri düzenlenecektir. Bu çerçevede akademisyen ve profesyonellerden öğrencilere bilgi ve deneyim aktarımı sağlanacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Konferans Salonu, Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Antropoloji Bilimine Giriş |
Balkı Şafak (Ders Notları) |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
2 |
Antropojinin Alt Dalları |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
3 |
Sosyal Antropoloji |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
4 |
Kültürel Antropogoji |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
5 |
Sosyal Antropoloji Çalışmaları |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
6 |
Kültürel Antropoloji Çalışmaları |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
7 |
Sosyal ve Kültürel Antropoloji ve İletişim (ödev1) |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
8 |
İletişim Alanında Etnografik Çalışmalar |
Okuma ve Ödev |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınav |
|
10 |
Kültürel Çalışmalar ve İletişim (ödev2) |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
11 |
Kültür ve İletişim arasındaki ilişki |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
12 |
Toplumsal bir olgu olarak iletişim (ödev3) |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
13 |
Antropolojik açıdan modernleşme ve çağdaş toplum. |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
14 |
Folk kültür, popüler kültür ve kitle kültürü. (ödev4) |
Okuma ve Ödev |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Okuma |
Literatür, Yorum ve Tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sosyal ve Kültürel Antropoloji, John Monaghan, Peter Just, Çeviren: Hakan Gür, Dost Yayınları, Ankara, 2007
Eski Toplum 1-2, Lewis Morgan, Çeviren: Ünsal Oskay, Payel Yayınları, 1994
Tarihsel Kültürel Antropoloji, Christoph Wulf, Çeviren: Özgür Dünya Sarısoy, Dipnot Yayınları, Ankara, 2008.
Kültürel Antropoloji, Bunny Mcbride, Dana Walrath, Herald E. L. Prins, William A. Haviland, Çeviren; İnan Deniz, Erguvan Sarıoğlu, Kaknüs Yayınları / Antropoloji Dizisi, İstanbul, 2008
Antropoloji, Kuramlar, Kuramcılar, Balkı Şafak, Sibel Özbudun, Dipnot Yayınları, Ankara, 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
1 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
3 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
2 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
1 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
3 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
5 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
2 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
4 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
4 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
2 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
1 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
4 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
1 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
10 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 124 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.96 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|