Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mesleki İngilizce 2

Dersin Kodu : AS 208

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel kişilerarası İletişim modellerini İngilizce olarak betimler
Önemli Kitle İletişim modellerini İngilizce olarak betimler
Gazetecilik, Fotoğrafçılık, Reklamcılık gibi farklı alanlarda kullanılan İngilizce metin türlerinin karakteristik özelliklerini tanır
Farklı alanlarda kullanılan farklı metin türlerinini kendi dil düzeyi içerisinde üretir.
Avrupa Birliği Dil Çerçevesi B1 düzeyinde konuşma, anlama, yazma becerileri sergiler.
Günlük yaşamında ve mesleki yaşamında gereksinim duyacağı İngilizce seviyesinin ayırdına varmış olarak kendi kendine yabancı dilini geliştirme yöntem ve stratejilerini kullanmaya başlar
Farklı kültürlerdeki yaşam biçimleri ve mesleki uygulamalarla ilgili anlayış ve tolerans ortaya koyar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Ağırlıklı olarak İletişim alanındaki terimlerinin, kavramların, modellerin ve araçların İngilizce olarak anlama ve ifade edebilme becerisi kazandırırken Avrupa Birliği Dil Portföyü ölçütlerine göre öğrencilerin dil yeterliliklerinin B1 düzeyine yükseltilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : İletişime dair kavram ve terimlerle birlikte, temel iletişim modelleri, işleyişleri, eşitli haberleşme/iletişim araçları ve sözlü, yazılı ve görsel metin örneklerinin öğrencilerin dil seviyesine uygun yapılarla sunulması.

Dersin Dili : İngilizce

Dersin Yeri : Derslik, Multimedya odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı Öğrencilerin genel dil düzeyleri ve ilgi alanlarının/ dönem projesinin belirlenmesi
2 Kişilerarası İletişim Modelleri Diyagram çizme /Betimleme uygulama
3 Kitle İletişim Modelleri Diyagram çizme /Betimleme uygulama
4 Bilgisayar parçaları ve İşleyişi Okuma Parçası:" How does CPU work?" Okuma parçası ve ilgili resimler toplama Okuma Soru -cevap
5 Ekran koruyucular "Temiz bilgisayar" Yazma İkili çalışma
6 How bluetooth operates Okuma parçası : "Computer and video game addiction" Okuma parçası grup tartışması
7 Sosyal medya Yazma uygulama
8 ARA SINAV
9 Masaüstü yayıncılık Ödev:Röpörtaj hazırlama İkili çalışma
10 Medyada Fotoğraf Medyadan fotoğraf örnekleri toplama İkili tartışmalar
11 Okuma parçası : The life of a scenerio writer Okuma parçası Yazma
12 Okuma parçası : Film industries Okuma parçası Uygulama
13 Öğrencilerin sunuları (konu: İletşim alanında meslekler) "Benim mesleğim" ÖDEV: sunu için hazırlık sunu değerlendirme/ geribildirim
14 Genel Tekrar soru-cevap beyin fırtınası
16/17 YARIYILSONU SINAVI


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Fisher,B. Aubrey: Interpersonal Communication: McGraw hill
  Arıkan, Arda (2008) Computers and the internet: A coursebook for vocational English
 Görsel materyaller : web siteleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. 0
2 Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. 2
3 Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. 2
4 Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. 0
5 Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. 0
6 Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. 0
7 Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. 3
8 İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. 0
9 Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. 3
10 Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. 3
11 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. 5
12 Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. 0
13 Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. 0
14 Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. 0
15 Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. 0
16 Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. 0
17 Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. 2
18 Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. 2
19 Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. 3
20 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 67
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.68
Dersin AKTS Kredisi: 3