|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki İngilizce I |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 209 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HATİCE ÇUBUKÇU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretilen dil yapılarını ve sözcükleri içeren metinleri anlar
Öğretilen sözcük ve dil yapıları içerisinde kendisini ifade eder Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları anlar. Haber metinleri, röpörtajlar gibi mesleki alanlarla ilgili basit metinleri ve diyalogları üretir. Öneride bulunma, plan yapma, açıklama yapma vb.gibi dil işlevlerini doğal iletişim ortamında kullanır Dil düzeyi çerçevesindeki video örneklerini ve diğer çeşitli görselleri izleyerek anlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, bir yandan İletişim bilimleri öğrencilerinin İngilizce dilinin kullanım becerilerini , Avrupa Birliği, Dil Öğrenim Çerçevesi ölçütlerine göre alt-orta üzeyde (B1) geliştirmeyi amaçlarken, ileride seçecekleri potansiyel mesleklerine yönelik temel sözcük/terim/ yapı ve alan bilgisi kazandırmayı amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Geçmiş Zaman, Yakın Geçmiş Zaman ve Gelecek Zamanla ilgili dil yapılarının öğretimi ile birlikte, Gazetecilik, Fotoğrafçılık, İnternet , Radyo, TV ve Sinema alanları ile ilgili terim ve dil kullanım pratiklerinin kazandırılmasına yönelik okuma parçaları, özgün metinler, görseller ve video örnekleri kullanılması. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, Multi Medya Salonu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş
Sınıf dil düzeyini ve öğrencilerin ilgi alanlarını belirleyici yoklama |
|
Soru-cevap |
|
2 |
-"have/has got" yapısı üzerine
-Çok yönlü bir gazetecinin gereçleri
|
- Ödev: Alıştırmalar |
-Soru-cevap
- çizgi figürlerle çalışma |
|
3 |
-"Computers and the ınternet "Okuma parçası
Bilgisayar parçaları
Yer edatları |
- Ödev: İnsan beyni ve bilgisayar kapasiteleri karşılştırması |
Sesli Okuma
İkili çalışma |
|
4 |
Geçmiş Zaman
Gazete muhabirliği (bir olayın raporlanması) |
- Ödev: Alıştırmalar
|
Video |
|
5 |
telephoning-´´should´´for advice
TV muhabiri olarak bir röpörtaj alma |
- Ödev: Alıştırmalar
-Röpörtaj soruları hazırlama
|
İkili çalışma |
|
6 |
"Going to for future plans" Yakın gelecek zaman
CV yazma |
- Ödev: Alıştırmalar |
Durum canlandırma |
|
7 |
´´will´´ for predictions
would like,like,would prefer,preferc
-Fotoğraf makinası parça/özellikleri |
- Ödev: Alıştırmalar |
Durum canlandırma |
|
8 |
ARA SINAV |
|
|
|
9 |
present perfect,how long,since,for,giving
opinions,agreeing and disagreeing
|
Ödev: " Kamera arkası konusunda bilgi edinme |
Grup çalışması |
|
10 |
Comperatives and Superlatives
Film türlerinin kıyaslanması |
Ödev: alıştırmalar |
İkili çalışma |
|
11 |
suggestions-say and tell
Reklamlarla ilgili okuma parçası |
Ödev: Reklam örnekleri
Okuma parçası |
Soru-cevap |
|
12 |
present perfect
have to-don´t have to
Sosyal medya üzerine
|
Ödev: alıştırmalar
Yazma |
Okuma-tartışma |
|
13 |
present perfect,how long,since,for,giving
making and accepting apologies |
Ödev: alıştırmalar |
Drama uygulamaları |
|
14 |
Öğrenci Skeçlerinin sahnelenmesi |
|
Soru-cevap |
|
15 |
GENEL TEKRAR |
|
|
|
16/17 |
YARIYIL SONU SINAVLARI |
|
YAZILI SINAV |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
English For Life,Elementary (for adult learners of English) Yazar:Tom Hutchinson Yayınevi: Oxford University Press
Computers and Internet: A Coursebook for Vocational English. Gündüz Eğitim ve Yayıncilik, 2008, Ankara
Çevrimiçi: www.cartoonsforjournalism
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
11 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
0 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
0 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
0 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
0 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
0 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
0 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
0 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
5 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
0 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
5 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
0 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
0 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
0 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
0 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
3 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
4 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
11 |
1 |
11 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 73 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|