|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyasal Düşünce Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İLKERÖZDEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyasal olan ile ilgili temel oluşturacak kavramsal bilgiye sahiptir. Alandaki temel kavramları ve siyasal düşüncenin tarihsel gelişimini açıklar. İletişim olgusuna disiplinlerarası bir perspektiften yaklaşabilmek için siyasal düşünce ve iletişim bilgisini sentezler. Özgürlük, eşitlik, adalet, katılım, kamuoyu, demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde kavrar ve açıklar. İletişim tarihi ile siyasal düşünce tarihi arasındaki bağlantıları anlar ve açıklar. Siyasal iletişim alanının önemi ve işleyiş süreci ile ilgili siyaset, iletişim ve siyasal iletişim ile ilgili temel kavram ve düşünceleri tarihsel bağlamı içinde bilerek karşılaştırmalı olarak yorumlar.
iletişim tarihi ile siyasi tarih arasındaki bağlantıları anlamak ve açıklar.
İdeoloji, iktidar, kamuoyu, propaganda, sivil toplum, ikna, seçim ve demokrasi gibi çağdaş kavramları tarihsel gelişimi içerisinde kavrar ve açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Siyasal düşünce tarihinin kökenleri ve günümüze dek gelen gelişmeleri ile iletişim çalışmaları arasında bağ kurulması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eski Yunan´dan başlayarak, Roma, ortaçağ, yeni çağ, modernleşme süreci ve postmodern düşünceler işlenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Siyasal Düşünceler Tarihine Giriş |
- |
Ders |
|
2 |
Eski Yunan´da siyasal ve sosyal yapı |
Ödev-Okuma |
Litaratür ve Yorum. |
|
3 |
Eski Yunan Siyasal Düşüncesi |
Ödev-Araştırma |
Yorum ve tartışma |
|
4 |
Socrates, Aristo ve Platon. |
Ödev- Okuma |
Yorum ve Tarıtışma |
|
5 |
Roma´da Politik ve Sosyal Yapı |
Araştırma |
Literatür ve yorum. |
|
6 |
Roma Siyasal Düşüncesi |
Ödev- Okuma |
Yorum ve Tartışma |
|
7 |
Ortaçağ Batı Siyasal Düşüncesi |
Ödev-Okuma |
Sunum ve tartışma |
|
8 |
Ortaçağ İslam siyasal düşüncesi |
Ödev-Okuma |
Sunum ve tartışma |
|
9 |
Ara Sınav |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınavda bilgi ve yorum |
|
10 |
16. ve 17. Yüzyıl Batı Siyasal Düşüncesi |
Araştırma |
sunum ve tartışma |
|
11 |
Modernite ve liberalism |
Ödev- Okuma |
Ders ve Tartışma |
|
12 |
Milliyetçilik ve ulus-devlet |
Okuma ve Araştırma |
Yorum ve tartışma |
|
13 |
Sosyalizm, komünizm ve faşizm |
Okuma ve araştırma |
Yorum ve tartışma |
|
14 |
Yeni toplumsal hareketler ve Yeni liberalism |
Ödev - Araştırma |
Sunuş ve tartışma |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Dosyadaki tüm notlar |
Litaratür, yorum ve tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Dosyadaki tüm notlar |
Yazılı sınavda bilgi ve yorum. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi, M. Ali Ağaoğulları, İletişim Yayınları, 2011
Minerva´nın Baykuşu: Batı Siyasi Düşünce Tarihi, Jeffrey Abramson, Çeviren: İbrahim Yıldız, Dipnot Yayınları, 2013
Politikanın İletişimi, İletişimin Politikası, Eser Köker, İmge Kitabevi Yayınları, 2007
Siyasal Düşünceler Tarihi, Alaaddin Şenel, İmge Kitabevi Yayınları, 2011
Feodal Toplumdan 20. Yüzyıla, Leo Huberman, Çeviren: Murat Belge, İletişim Yayınları, 2012
Batı´da Siyasal Düşünceler Tarihi, Mete Tuncay, Bilgi Üniversitesi Yayınları, 2010
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Alandaki temel kavramları, iletişim modellerini, iletişimin kültürel işlevlerini iletişimin tarihsel gelişimi ve İletişim Çalışmaları çerçevesinde açıklayabilir. |
4 |
|
2 |
Ulusal ve global iletişim sistemleriyle ilgili temel kavram, kuram ve ilkeleri tanır. |
2 |
|
3 |
Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklayabilir ve belli başlı iletişim araçlarıyla ilgili kullanım bilgi ve becerisine sahiptir. |
2 |
|
4 |
Bilimsel bilgi ve yöntemi bilimsel olmayandan ayırd edebilir; alanla ilgili çalışmaları ve teknolojik yenilikleri izleyerek bilgilerini günceller. |
3 |
|
5 |
Bireysel boyuttan, global iletişim boyutlarına dek karşılaşılabilecek iletişim sorunlarına çözüm getirici düşünceler üretir. |
4 |
|
6 |
Topluma karşı sorumluluk bilinci geliştirmiş birey olarak, toplum yararına projeler geliştirir, liderlik ve entelektüel girişimcilik becerileri sergiler. |
4 |
|
7 |
Toplumsal İletişim´in araçsal (Radyo, Televizyon, Sinema, Reklamcılık, Halkla İlişkiler, Gazetecilik gibi) ve amaçsal (Kamusal Alan, Kamuoyu, Kültürel Üretim Alanları, Yurttaş Katılımı, Popüler Kültür vb.) alanlarıyla ilgili temel oluşturacak bilgiye sahiptir. |
3 |
|
8 |
İletişim kavramına disiplinlerarası bir perspektifle yaklaşır; İletişim Bilimleri’nin beslendiği Sosyoloji, Tarih, Psikoloji, Dilbilim, Siyasetbilim, Antroploji vb. gibi alanlardan gelen bilgileri sentezleyebilir. |
5 |
|
9 |
Etkili iletişim kurabilme yetkinliğinin bir gereği olarak; kendisini ifade etme becerisi kadar; karşısındaki insanları ve içerisinde bulunduklar ortamları doğru anlama yetisine sahiptir; empati kurar. |
1 |
|
10 |
Rasyonel düşünme yetilerini olduğu kadar yaratıcı düşünceyi geliştirici yöntem ve stratejiler kullanır, düşüncelerini amacına uygun yazılı , sözlü, görsel vb. araçlar yoluyla ifade eder. |
5 |
|
11 |
Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü (B) genel düzeyinde kullanarak, alandaki bilgileri izleyebilir ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilir. |
0 |
|
12 |
Her türlü bilginin erişilmesi, kullanılması, iletilmesi sürecinde ve mesleğiyle ilgili diğer tüm düşünce ve uğraşlarında etik ilkelere uymaya özen gösterir. |
1 |
|
13 |
Medya okuryazarlığı gibi alana özgü temel uygulama becerilerini edinip, bu becerileri toplum geneline yayabileceği yöntemleri kullanır. |
1 |
|
14 |
Gelecekteki kariyerini planlayarak buna bağlı öğrenme gereksinimlerini saptar ve gerçekleştirir. |
1 |
|
15 |
Alanıyla ilgili yasal mevzuat hakkında bilgi sahibidir. |
2 |
|
16 |
Sosyal, sanatsal ve kültürel etkinlikler düzenler ya da aktif olarak katılır; içinde yer aldığı etkinlikleri ya da gözlemledikleri olayları raporlar, çevresiyle paylaşır. |
4 |
|
17 |
Yerel, ulusal ve uluslararası olayları izler, eleştirel bir bakışla yorumlar. |
5 |
|
18 |
Alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılım ve kullanım bilgisine sahip olmanın yanı sıra, tüm iletişim araçlarını (beden dili, sözlü ve sözsüz iletişim, gazete, dergi, radyo, televizyon, sinema, internet ve diğer bilişim/iletişim teknolojileri vb. gibi kitle iletişim araçları) yetkin biçimde kullanır. |
0 |
|
19 |
Bireysel olduğu kadar grup içerisinde de çalışma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
1 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 78 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|