|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Projelendirme |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 404 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. N.KEMAL KOÇ Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ Prof.Dr. İBRAHİM HALİL ELEKÇİOĞLU Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE Prof.Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY Prof.Dr. CENGİZ KAZAK Prof.Dr. YEŞİM AYSAN Prof.Dr. MUKADDES KAYIM Prof.Dr. SİBEL UYGUR Prof.Dr. EKREM ATAKAN Prof.Dr. KAMİL KARUT Prof.Dr. SERDAR SATAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. OrhanBOZAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel bilim, genel ziraat mühendisliği, bitkisel üretimle ilgili temel konularda bilgi sahibi olur Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi ve mücadelesini uygulamalı olarak öğrenir Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar Gerekli teknolojileri kullanarak bilgiye ulaşır, bunları sentezleyerek sözlü sunumlar yapar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı ve mücadelesini uygulamalı olarak öğretmek, Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültür bitkilerinde zarara yol açan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi, mücadelesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bir proje nasıl hazırlanır? |
|
Görsel anlatım |
|
2 |
Proje konusunun belirlenmesi |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
3 |
Proje konusu hakkında literatür araştırması |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
4 |
Proje başlığının belirlenmesi |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
5 |
Proje dispozisyonun hazırlanması |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
6 |
Kısa özet nasıl hazırlanır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
7 |
Giriş nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
8 |
Proje amacı nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
9 |
Önceki çalışmalara nasıl ulaşılır ve nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
10 |
Ara sınav |
Daha önce anlatılan konulara çalışmak |
Ara sınav |
|
11 |
Materyal ve yöntem nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
12 |
Sonuçlar nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
13 |
Çizelge ve şekil nasıl hazırlanır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
14 |
Tartışma nasıl yazılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
15 |
Yararlanılan kaynaklara nasıl atıf yapılır? |
Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek |
Görsel anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Daha önce anlatılan konulara çalışmak |
Final sınavı |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim Üyeleri tarafından hazırlanmış Power Point Sunuları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. |
5 |
|
2 |
Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. |
5 |
|
3 |
Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma |
4 |
|
4 |
Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. |
5 |
|
5 |
Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma |
5 |
|
6 |
Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi |
5 |
|
7 |
Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. |
5 |
|
8 |
Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. |
4 |
|
9 |
Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. |
5 |
|
10 |
Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır |
5 |
|
11 |
Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir.
|
5 |
|
12 |
Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
1 |
14 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
14 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 42 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|