Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mezuniyet Çalışması

Dersin Kodu : MU 401

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. N.KEMAL KOÇ
Prof.Dr. FEYZULLAH NEZİHİUYGUR
Prof.Dr. SAADETTİN BALOĞLU
Prof.Dr. ALİ ERKILIÇ
Prof.Dr. İBRAHİM HALİL ELEKÇİOĞLU
Prof.Dr. NÜKET ÖNELGE
Prof.Dr. MEHMET RİFAT ULUSOY
Prof.Dr. CENGİZ KAZAK
Prof.Dr. YEŞİM AYSAN
Prof.Dr. MUKADDES KAYIM
Prof.Dr. SİBEL UYGUR
Prof.Dr. EKREM ATAKAN
Prof.Dr. KAMİL KARUT
Prof.Dr. SERDAR SATAR
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUHARREM ARAP KAMBEROĞLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. OrhanBOZAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği ve mücadele yöntemlerini öğrenir
Bitki koruma problemlerine karşı uygun mücadele yöntemlerini seçerek, pratikte doğru kullanımını sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kültür bitkilerinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı ve mücadelesini uygulamalı olarak öğretmek, Laboratuvar kullanma, analiz yapma ve sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor yazma becerisi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Kültür bitkilerinde zarara yol açan hastalık, zararlı ve yabancı otların tanısı, biyolojisi, mücadelesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Laboratuvarlar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Araştırma süresince kullanılacak literatürlerin taranması ve projenin oluşturulması Akademik tarama kütüphanede araştırma
2 Projesinde kullanılan araştırma materyallerinin hazırlanması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
3 Arazide surveyler sırasında örnek toplama yöntemlerinin öğretilmesi Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma arazide çalışma
4 Bitki ekimi ve yetiştirilmesi süresince gübrelemenin yapılması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma bölüm arazisinde çalışma
5 Laboratuar testlemelerinde kullanılan materyalin hazırlanması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
6 Çalışmalarda kullanılan tanı ve teşhis anahtarının öğretilmesi Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
7 Çalışmalarda kullanılan tanı ve teşhis anahtarının öğretilmesi Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
8 Sınav Sözlü sunu
9 İzolasyon, farklı tanı yöntemleri, teşhis anahtarlarının karşılaştırılması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
10 inokulasyon yöntemlerinin öğretilmesi Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma sera çalışmaları
11 Farklı böcek takımlarının tanıtılması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma laboratuarda çalışma
12 Laboratuvar ve/veya arazi koşullarında denemelerin kurulması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma Laboratuar ve/veya arazi çalışmaları
13 Laboratuvar ve/veya iklim odası koşullarında kurulan denemelerin kontrol edilmesi Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma Laboratuar ve/veya arazi çalışmaları
14 İstatistiki analiz Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma Bilgisayarda analiz
15 Sonuçların değerlendirilmesi ve yorumlanması Laboratuvar personeliyle bilgi alışverişinde bulunma Bilgisayarda analiz
16/17 Final sınavı Sözlü sunu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğrenci tez hazırlayacağı konuyla ilgili literatürleri kendisi elde eder
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 8 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Bitki sağlığı alanında sorun olan hastalık, zararlı ve yabancı otlarla ilgili sorunların belirlenmesi ve etmenlerin tanınması için gerekli donanıma sahip olur. 5
2 Bitki Koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliği ön planda tutarak en uygun ekonomik mücadele yöntemini seçer. 5
3 Mesleki bilgilerini tarımın ilgili paydaşlarına aktarabilme, üretici ve uygulayıcı kuruluşlarla iletişim kurabilme becerisi kazanma 5
4 Savaş yöntemlerinin pratikte doğru uygulanmasını sağlar ve sonuçlarını değerlendirerek yorumlar; kimyasal savaş yönteminin kullanılması gerektiği durumlarda talimatlara göre uygulanabilecek pestisitleri belirleyerek reçete yazar. 5
5 Bitki koruma alanında teknoloji uygulamalarında modern teknik araçları seçme ve kullanma 4
6 Laboratuar kullanma, bitki koruma alanında laboratuarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhis, araştırma amaçlı üretim vb. analizlerini yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama ve rapor etme becerisi 5
7 Meslek etiğine saygılı olma, Bitki Koruma ile ilgili ortaya çıkan sorunları yasal mevzuat ve yönetmelikler çerçevesinde anlama ve çözüm yöntemleri geliştirme yeteneği kazanma. 5
8 Gerekli teknolojileri kullanarak Bitki Koruma ile bilgilere ulaşır kendi bilgileri ile sentezleyerek yazılı ve sözlü sunumlar yapar. 5
9 Bilimsel araştırmanın temel yöntemlerini kavrama, bilimsel yöntemlerle çözümleyebilme becerisi kazanır. 5
10 Mesleğiyle ilgili konularda bireysel ve ekip çalışması yapabilme yeteneğini kazanır, uygulamalarda işe ilişkin güvenliği gözetir; mesleki etik sorumluluğu kazanır 5
11 Kültür bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan etmenlerin biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri vb. Bitki Korumanın genel konularını öğrenir. 5
12 Genelde Ziraat Mühendisliği, özelde de Bitki Koruma alanında yeterli altyapıya sahip olur 5
13 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 8 4 32
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 60
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.4
Dersin AKTS Kredisi: 2