|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Heat And Mass Balances |
|
Dersin Kodu |
: |
IG 203 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEHMET BİLGİLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Isı ve kütle dengesinin temel kavramlarını anlayabilme Doğruluk, hassasiyet ve mühendislik hesaplarında boyut uyumunun önemini kavrama Gaz karışımlarının kütle ve mol oranlarını belirleyebilme Kütle akışı ve enerji transferi kanunlarını kavrayıp mühendislikte karşılaşılan problemlere uygulayabilme Kütle ve enerjinin korunumu kanunlarını kavrayarak mühendislik problemlerine uygulayabilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Isı ve kütle dengesinin temel ilkelerini ele almak. Gerçek hayattan çok sayıda mühendislik örnekleri sunarak, öğrencilere mühendislik uygulamalarında ısı ve kütle dengesinin nasıl kullanıldığını hissettirmek. Fizik ve fiziksel yorumlama yöntemlerini vurgulayarak ısı ve kütle dengesi konusunda sezgisel bir anlayış geliştirmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Isı ve kütle dengesine giriş ve temel kavramlar. Gaz karışımlarının kütle ve mol oranları. Kütle akışı ve enerji transferi. Kütle dengesi. Isı ve enerji dengesi. Biyolojik sistemlerin kütle ve enerji dengesi. |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Isı ve kütle dengesine giriş ve temel kavramlar |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
2 |
Isı ve kütle dengesine giriş ve temel kavramlar |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
3 |
Gaz karışımlarının kütle ve mol oranları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
4 |
Gaz karışımlarının kütle ve mol oranları |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
5 |
Kütle akışı ve enerji transferi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
6 |
Kütle akışı ve enerji transferi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
7 |
Kütle dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
8 |
Kütle dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
9 |
Kütle dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
10 |
Arasınav |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
11 |
Isı ve enerji dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
12 |
Isı ve enerji dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
13 |
Isı ve enerji dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
14 |
Biyolojik sistemlerin kütle ve enerji dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
15 |
Biyolojik sistemlerin kütle ve enerji dengesi |
İlgili konu ders notlarından ve referans kaynaklardan okunmalıdır. |
Ders Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Yazılı sınav |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Termodinamik, Mühendislik Yaklaşımıyla, Yazarlar: Yunus A. Çengel ve Michael A. Boles, Çeviri Editörü: Ali Pınarbaşı, Çeviri Editör Yardımcıları: Erhan Buyruk, Coşkun Özalp, Atilla Bilgin, Hüseyin Günerhan, Satılmış Basan, Basım Evi: İzmir Güven Kitabevi. Beşinci Baskı, 2011
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
2 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
4 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
5 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
4 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
3 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
2 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
1 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
2 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
3 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
1 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
4 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
2 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
3 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
4 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
0 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
16 |
4 |
64 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
4 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|