|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Analytical Chemistry |
|
Dersin Kodu |
: |
IG 201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. TÜRKAN KEÇELİ MUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Knows the principles of analytical chemistry.
Gains the ability of understanding the relationship between analytical chemsitry and food analysis Gain the ability to work in the food and analytical chemsitry laboratory, to do the related experimental analyses, and to interpret and report the results.
Gain to respect professional ethics and to learn general understanding of life long learning
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
None |
|
Dersin Amacı |
: |
To teach the knowledge of analytical chemistry to food engineer candidates for food analysis.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Analytical chemical methods used in food analysis,
Equipments used in quantiative analysis,
Chemical equilibrium, acid base, complexing reagents, EDTA and Redox titrations,
Potantiometry |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Classes and laborotories of Food Engineering Department |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Introduction, definition and scope of analytical chemistry, basic chemistry, |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
2 |
Analysis methods in foods, gravimetry, coprecipitation and Some analytical terminology
|
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
3 |
Errors in chemical analysis, error varieties |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
4 |
Equipments used in quantiative analysis |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
5 |
Volumetric analysis, standard solutions, solutions, preperation
|
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
6 |
ndicators |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
7 |
Acid-base ionization constants |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Acid base Titrations |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
10 |
Calculations of chemical equilibrium in acid base mixtures, fiinding pH and pOH |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
11 |
Calculations in base mixtures |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
12 |
Solubility of precipitates with complexing reagents |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
13 |
EDTA titrations |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
14 |
Redox Titrations |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, Experiment and discussiions in Lab. |
|
15 |
Potantiometry |
Reading hand outs and related chapters of books |
Lecturing, class discussion, audio-video and internet presentations |
|
16/17 |
Final exam |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
(1). Harris, D.C., 1982. Analytical Chemistry, Gazi Büro Kitabevi, Ankara, 462 s.
(2). Altan, A., 1989. Labaratuvar Teknigi. Çukurova Universitesi Basimevi, Adana, 172 s.
(3) Turker;I., 1992. Labaratuvar Teknigi. Çukurova Universitesi Ziraat Fakültesi Yayınları:1237 Ders Kitabı:357, Ankara, 380 s. versitesi Basimevi, Adana, 172 s.
(4) Değişik kaynaklardan yararlanılarak hazırlanmış ders notu ve resimlerle zenginleştirilmiş elektronik ortama aktarılmış sunu Ders Notu ve Kitaplar Düzenle
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
4 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
5 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
5 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
5 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
4 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
5 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
4 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
5 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
4 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
5 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
4 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
3 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
5 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
5 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
3 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
4 |
52 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
1 |
13 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
12 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 89 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|