Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Psikolojiye Giriş

Dersin Kodu : ILS103

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN KAYIKLIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Psikolojinin temel kavramlarını tanımlayabilecek.
2. Bu sayede insanı çeşitli özellikleriyle tanıyacak,
3.İnsan davranışlarının içsel ve dışsal nedenlerini açıklayabilecek,
4. Duyum ve algı yasalarının davranışlar üzerindeki etkilerini çözümleyebilecek,
5. Belleğin özelliklerini listeleyebilecek,
6.İnsanı harekete geçiren güdüleyicileri açıklayabilecek,
7.Kendini ve kişilik özelliklerini tanıyacak,
8.Sosyal ortamda bireyin davranışlarını betimleyebilecektir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin bireyin duygu, düşünce, davranışlarını ve bunların altında yatan süreçleri açıklayıp analiz edebilmesidir.

Dersin İçeriği : Psikolojinin tarihsel gelişimi, araştırma yöntemleri, duyum ve algı, öğrenme, bellek, motivasyon, gelişim, kişilik kuramları ve psikopatoloji gibi konuları kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi Derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikoloji Bilimi İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Psikolojik Akımlar İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Duyum ve Algı İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Bellek İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Düşünce ve Dil İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Güdülenme İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Heyecan İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Ara Sınav İlgili kaynakları okumak Yazılı-sözlü sınav
9 Stres ve Başa Çıkma Yolları İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Gelişim ve Gelişim Kuramları İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Yaşam Boyu Gelişim İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Kişilik ve Kişilik Kuramları İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Psikopatoloji ve Psikoterapi İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Sosyal Davranış İlgili kaynakları okumak anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Final Sınavı İlgili kaynakları okumak Yazılı-sözlü sınav
16/17 Final Sınavı İlgili kaynakları okumak Yazılı-sözlü sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  CÜCELOĞLU, D. (1991) "İnsan ve Davranışı",İstanbul, Remzi Kitabevi.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 5
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 0
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 0
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 1
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 0
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 0
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 3
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 4
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 4
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 3
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2