|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Değerler Ve Dini Hayat |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS201 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ASIM YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar. Ahlak eğitimini dini ve felsefi boyutlarıyla bilir Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir Değerler ile dindarlık arasındaki ilişkiyi bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ders, ahlak ve değer kavramları hakkında bilgi vermeyi, öğrencilerin dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi konusunda bilgi ve formasyon kazanmalarını, değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini arttırmayı, değerler ile öğretim programları arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi, değerler eğitiminde farklı ülke örneklerini tanımayı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerlerin öğretimi ile ilgili bilgi sağlamayı, belirlenen bazı değerlerin öğretimi ile ilgili beceri kazandırmayı amaçlamaktadır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
2 |
Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
3 |
Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
4 |
Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
5 |
Din ve dindarlık |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
6 |
Din ve dindarlık |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
7 |
Din ve dindarlık |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
8 |
Arasınav |
|
|
|
9 |
Türk halkının dini ve ahlaki değerleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
10 |
Türk halkının dini ve ahlaki değerleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
11 |
Türk halkının dini ve ahlaki değerleri |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
12 |
Küreselleşme ve değerler |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
13 |
Küreselleşme ve değerler |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
14 |
Değerler, yabancılaşma ve din |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
15 |
Değerler, yabancılaşma ve din |
Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak |
Anlatım, sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları
Hökelekli, H. (2011) Ahlak ve Değerler Psikolojisi. İstanbul: Timaş yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
0 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
5 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
0 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
0 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
0 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
0 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
2 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
0 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
0 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
0 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
0 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
4 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
5 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
5 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
0 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
2 |
2 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|