Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Değerler Ve Dini Hayat

Dersin Kodu : ILS201

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ASIM YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ahlak ve değer kavramlarını tanımlar.
Ahlak eğitimini dini ve felsefi boyutlarıyla bilir
Bazı değerlerin öğretimi ile ilgili proje ve uygulama önerileri geliştirir
Değerler ile dindarlık arasındaki ilişkiyi bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ders, ahlak ve değer kavramları hakkında bilgi vermeyi, öğrencilerin dini ve felsefi boyutlarıyla ahlak eğitimi konusunda bilgi ve formasyon kazanmalarını, değerler eğitiminde öğretmen yeterliklerini arttırmayı, değerler ile öğretim programları arasındaki ilişkiyi değerlendirmeyi, değerler eğitiminde farklı ülke örneklerini tanımayı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde değerlerin öğretimi ile ilgili bilgi sağlamayı, belirlenen bazı değerlerin öğretimi ile ilgili beceri kazandırmayı amaçlamaktadır

Dersin İçeriği : Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı, ahlak gelişimi ve öğrenme, değer odaklı eğitim ve okul, değerler eğitiminde öğretmen rolleri ve yeterlikleri, sınıf ve okul etkinlikleri, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi derslerinde değerlerin öğretimi, doğruluk, hoşgörü vb. bazı değerlerin öğretimi, gençlik, din ve değerler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
2 Kavramsal Çerçeve: Ahlak ve değer kavramlarının tanımı, mahiyeti ve kapsamı Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
3 Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
4 Değer nedir? Farklı tanımları ve diğer alanlarla ilişkisi Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
5 Din ve dindarlık Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
6 Din ve dindarlık Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
7 Din ve dindarlık Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
8 Arasınav
9 Türk halkının dini ve ahlaki değerleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
10 Türk halkının dini ve ahlaki değerleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
11 Türk halkının dini ve ahlaki değerleri Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
12 Küreselleşme ve değerler Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
13 Küreselleşme ve değerler Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
14 Değerler, yabancılaşma ve din Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
15 Değerler, yabancılaşma ve din Önerilen kaynaktan ilgili kısımları okumak Anlatım, sunum, tartışma
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaymakcan, R. -Zengin, M. -Arslan, Ş. vd. (2007).Değerler ve Eğitimi. DEM Yayınları
 Hökelekli, H. (2011) Ahlak ve Değerler Psikolojisi. İstanbul: Timaş yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 1 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 0
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 5
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 0
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 0
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 0
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 0
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 2
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 0
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 0
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 0
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 0
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 4
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 5
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 5
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 0
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 59
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.36
Dersin AKTS Kredisi: 2