Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kültür Ve Din

Dersin Kodu : ILS203

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. ASIM YAPICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : kültür kavramını anlamayı sağlar
küreselleşme sürecinde kültürün etkilenme derecesini saptamayı sağlar
kültürel yabancılaşma kavramını analiz etmeyi sağlar
kültürün toplumsal kökenlerini öğrenmeyi sağlar
kültürel sosyalleşme hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar
kültür ve medeniyet arasındaki benzer ve farklı yönleri saptamayı sağlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi çözümleyerek kültürün toplumsal kökenlerini anlamak

Dersin İçeriği : Kültür ve toplum ilişkisi, kültür teorileri, kültür ve diğer kurumlar arasındaki ilişkiler, tarihi süreçte kültürel değişmeler, evrensel ve yerel kültürler, küreselleşme ve kültür, türkiyede kültür değişmeleri, kültür ve yabancılaşma

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlahiyat Fakültesi derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kültür Kavramının anlam ve içeriği Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
2 medeniyet kavramı, kültür ve medeniyet arasındaki fark Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
3 Kültür sosyolojisi Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
4 Kültür Sosyolojisinin öncüleri Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
5 Herder, Vico, Dilthey, Weber Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
6 kültür değişmeleri Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
7 kültürel çatışmalar ve din Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
8 yerel ve küresel kültür Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
9 Arasınav Konu tekrarı Yazılı Sınav
10 Kültür , medya ve din Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
11 kültür ve yabancılaşma ve din Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
12 hermeneotik ve kültür, eleştirel teori ve kültür Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
13 Kültür ve doğa bilimleri din Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
14 Genel değerlendirme Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
15 Genel değerlendirme Önerilen kaynaktan okuma Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap
16/17 Final Konu tekrarı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kültürel Kuram 21. Yüzyıl Sosyoloji, Babil YAyınları,
 P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım
 P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım
 R.Williams, Kültür
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. 2
2 Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. 2
3 İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. 1
4 Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. 1
5 Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. 2
6 Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. 1
7 Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. 3
8 İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. 3
9 Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. 2
10 İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. 2
11 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. 2
12 Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. 2
13 İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. 2
14 Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. 1
15 Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. 1
16 Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 62
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.48
Dersin AKTS Kredisi: 2