|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kültür Ve Din |
|
Dersin Kodu |
: |
ILS203 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. ASIM YAPICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
kültür kavramını anlamayı sağlar küreselleşme sürecinde kültürün etkilenme derecesini saptamayı sağlar kültürel yabancılaşma kavramını analiz etmeyi sağlar kültürün toplumsal kökenlerini öğrenmeyi sağlar kültürel sosyalleşme hakkında bilgi sahibi olmayı sağlar kültür ve medeniyet arasındaki benzer ve farklı yönleri saptamayı sağlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kültür ve toplum arasındaki ilişkiyi çözümleyerek kültürün toplumsal kökenlerini anlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kültür ve toplum ilişkisi, kültür teorileri, kültür ve diğer kurumlar arasındaki ilişkiler, tarihi süreçte kültürel değişmeler, evrensel ve yerel kültürler, küreselleşme ve kültür, türkiyede kültür değişmeleri, kültür ve yabancılaşma |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlahiyat Fakültesi derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kültür Kavramının anlam ve içeriği |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
2 |
medeniyet kavramı, kültür ve medeniyet arasındaki fark |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
3 |
Kültür sosyolojisi |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
4 |
Kültür Sosyolojisinin öncüleri |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
5 |
Herder, Vico, Dilthey, Weber |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
6 |
kültür değişmeleri |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
7 |
kültürel çatışmalar ve din |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
8 |
yerel ve küresel kültür |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
9 |
Arasınav |
Konu tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
10 |
Kültür , medya ve din |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
11 |
kültür ve yabancılaşma ve din |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
12 |
hermeneotik ve kültür, eleştirel teori ve kültür |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
13 |
Kültür ve doğa bilimleri din |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
14 |
Genel değerlendirme |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Önerilen kaynaktan okuma |
Yüz-yüze anlatım ve Soru-Cevap |
|
16/17 |
Final |
Konu tekrarı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kültürel Kuram 21. Yüzyıl Sosyoloji, Babil YAyınları,
P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım
P.Rabinow, Toplum Bilimlerinde Yorumcu Yaklaşım
R.Williams, Kültür
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İslam Dini’nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. |
2 |
|
2 |
Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. |
2 |
|
3 |
İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. |
1 |
|
4 |
Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. |
1 |
|
5 |
Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. |
2 |
|
6 |
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. |
1 |
|
7 |
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. |
3 |
|
8 |
İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. |
3 |
|
9 |
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. |
2 |
|
10 |
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. |
2 |
|
11 |
İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. |
2 |
|
12 |
Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. |
2 |
|
13 |
İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. |
2 |
|
14 |
Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. |
1 |
|
15 |
Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
1 |
|
16 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 62 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|