|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İngilizce 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS118 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman ERDAL YASAVUL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Emir kiplerini kullanabilir. Gelecekle ilgili tahminlerde bulunabilir. Sıfatları kullanarak kıyaslama yapabilir. Bir şeyin iyi yapılması konusunda fikir beyan edebilir. İhtimaller hakkında konuşabilir. Kişisel tecrübelerini anlatırken geçmiş zamanı etkin bir şekilde kullanabilir. Kariyer tercihlerini ifade edebilir. Edilgenlik cümleleri kurabilir. Emir ve kısıtlamaları ifade eder. Ani kararları veya planlanmış durumları ifade eder. Hislerini ifade eder. İzin isteme ve izin vermeyi ifade eder Şart cümlelerini kullanır. Geçmişte edilgenlik ifade eden cümleleri kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin temel cümleleri ve günlük vurgulamaları kullanabilecek seviyede ingilizce bilgisine sahip olabilmelerini sağlamaktır. Buna göre, öğrencilerin iş dünyasında ve günlük yaşamda iletişimlerini sağlayabilecek yeterli ingilizce seviyesine sahip olmaları hedeflenmektedir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Emir cümleleri, Gelecek hakkındaki tahminler, Sıfatlar, İhtimaller, Geçmiş zaman, Mastar ekleri, Edilgenlik fiileri, Emir ve kısıtlamalar, Planlanmış ve planlanmamış kararlar, ed, ing Sıfatları, Yardımcı fiiler, Şart cümlecikleri, Pasif cümleleri |
|
Dersin Dili |
: |
İngilizce |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan bir derslikte ders yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Emir cümleleri |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
2 |
Gelecek hakkındaki tahminler |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
3 |
Sıfatlar |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
4 |
Sıfatlar |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
5 |
İhtimaller |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
6 |
Geçmiş zaman |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
7 |
Mastar ekleri |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Edilgenlik fiileri |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
10 |
Emir ve kısıtlamalar |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
11 |
Planlanmış ve planlanmamış kararlar |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
12 |
ed, ing Sıfatları |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
13 |
Yardımcı fiiler |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
14 |
Şart cümlecikleri |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
15 |
Pasif cümleleri |
ilgili kitap bölümleri |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final Sınavları |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Language to Go Pre-intermediate (Pearson & Longman)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
1 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
1 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
1 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
1 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
1 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
1 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
1 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
1 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
1 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
1 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
3 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
3 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
3 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
3 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
3 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
1 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 59 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|