|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Siyaset Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS111 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HARUN ARIKAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA MEMİŞOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. MARELLA BODUR ÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyaset biliminin ortaya çıkışını ve diğer sosyal bilimler dalları ile ilişkisini açıklar. Siyaset biliminin geleneksel olarak hangi konular ile ilgilendiğini açıklar. Siyaset biliminde kullanılan temel kavramları (güç, otorite, meşruiyet, egemenlik, vatandaşlık, devlet, millet, etnisite, sınıf gibi), özellikle devleti devlet yapan ana unsurları tanımlayabilir. Ulus-devletin doğuşu ve gelişimini analiz eder. Siyasal hayatın ana aktörlerini, siyasal katılımın biçimlerini ve katılımı etkileyen faktörleri açıklayabilir. Demokrasi ve modernleşmeyi tanımlar, demokrasi ve modernleşme arasındaki ilişkiyi kuramsal bilgi ışığında analiz edebilir. Uluslararası İlişkiler disiplininin ana kavram ve kuramlarını açıklar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı siyaset biliminin konusunu ve gelişimini, siyaset bilimciler tarafından kullanılan temel kavramları, yaklaşımları ve yöntemler incelemektir. Burada özellikle üzerinde durulacak kavramlar ve konular arasında siyaset, meşruiyet, iktidar, otorite, devlet ve egemenlik, millet ve milliyetçilik, siyasi kültür, siyasi katılım (partiler, çıkar grupları ve toplumsal hareketler) modernleşme ve demokrasi bulunmaktadır. Bu derste ayrıca ulus-devletin oluşumu ve küreselleşme konuları da ele alınacaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, öğrencilere siyaset çalışmalarının temel konuları, kavramları, sorunları ve tartışmaları tanıtılacaktır. Ayrıca öğrencilerin siyasal hayatın temel problemlerini çözümleme yeteneği edinmelerine yardım etmek ve Uluslararası İlişkilerde eğitiminde sağlam bir temel kazandırmak amaçlanmıştır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse Giriş: Siyaset Nedir? |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
2 |
Siyaset Biliminin Gelişimi ve Siyaset Biliminde Kullanılan Değişik Yaklaşımlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
3 |
Devlet, Millet ve Milliyetçilik |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
4 |
Siyasal Rejimler |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
5 |
Devletin Yapısı |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
6 |
Baskı Grupları, Toplumsal Hareketler ve Siyasal Partiler |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
7 |
Gelişme, Modernleşme, Demokratikleşme |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
9 |
Uluslararası İlişkileri Anlamak: Terimler, Temalar ve Sorunlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
10 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar I |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
11 |
Uluslararası İlişkilerde Teorik Yaklaşımlar II |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
12 |
Küreselleşme, Küreselleşen Dünyada Sorunlar ve Uluslararası İlişkiler |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
13 |
11 Eylül ve Sonrası |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
14 |
Genel Değerlendirme |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Kaynak okuma |
Ders anlatma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sinava hazirlik |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tayyar Arı. 2012. Uluslararası İlişkilere Giriş. Marmara Kitap Merkezi Yayınları.
Prof.Dr. Esat Çam. 2005. Siyaset Bilimine Giriş. Der yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel kurumsal kaynak planlama paket programlarını kullanır |
0 |
|
2 |
İşletme ile ilgili kavramları listeler, tanımlar ve kavramların birbirleriyle olan ilişkilerini açıklar
|
0 |
|
3 |
İşletme yönetiminin temel kuramsal modellerini, sayısal ve istatistik yöntemlerini listeler, tanımlar ve kullanım amaçlarını açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir. |
0 |
|
4 |
Temel ekonomi kavramlarını listeleme ve açıklar; temel ekonomi kavramlarının işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar; her bir model ve/veya yöntemin üstün ve zayıf yönlerini belirtir |
0 |
|
5 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin nasıl oluşturulacağını, sayısal ve istatistik yöntemlerin nasıl uygulanacağını açıklar |
0 |
|
6 |
İşletme yönetiminde kullanılan kuramsal modellerin, sayısal ve istatistik yöntemlerin oluşturulması/uygulanması sonucu elde edilen sonuçların nasıl yorumlanacağını açıklar. |
0 |
|
7 |
Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler |
0 |
|
8 |
İşletme yönetimi yöntemlerinin uygulanması sonucu elde edilen sonuçları değerlendirir |
0 |
|
9 |
Temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır |
0 |
|
10 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
5 |
|
11 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
5 |
|
12 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır
|
5 |
|
13 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder |
5 |
|
14 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
15 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular |
3 |
|
16 |
İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler |
0 |
|
17 |
İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izler ve bunların işletmeler üzerindeki etkisini yorumlar |
0 |
|
18 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 94 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|