|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ritim Eğitimi Ve Dans |
|
Dersin Kodu |
: |
SAA104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1- Duyduğu ritme uygun bedenini hareket ettirir 2-Ritim ve Dansla ilgili kavramları söyler 3- Müziğin ritmine uygun değişik hareketler yaratır 4- Ritim ve dans çalışmalarının grup halinde ve tek tek yapılabileceğini görür 5- Doğaçlama yapmayı öğrenir 6- İletişim etkileşim, güven ve grup dinamiği oluşturmayı öğrenir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çocuklara uygun müzik dinletilerek içlerinden geldiği gibi özgürce dans etmelerini sağlar. Müziğe düşsel güç katarak bedenleriyle müziği yorumlar.
Dansta vücudun tüm parçalarını kullanır(baş, boyun, omuzlar, kollar, eller, kalça, bacaklar, ayaklar hatta gözler, kaşlar, ağız, dil ).
Dansla, çocuğa bedeninin nasıl çalıştığını ve nasıl hareket ettiğini gösterir.
Ritm ve dansla çocuğa hareketlerinin sınırını (yüksek, orta alçak), yönünü, (ileri, geri, sağa, sola, çapraz) ve hareketlerinin şeklini gösterir.
Müziğin ritmiyle çocukların değişik hareketler yaratmalarını sağlar.
Ritm ve dans çalışmalarının grup halinde ve tek tek yapılabileceğini gösterir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuklara uygun müzik dinletilerek içlerinden geldiği gibi özgürce dans etmelerini sağlama. Müziğe düşsel güç katarak bedenleriyle müziği yorumlatma.
Dansta vücudun tüm parçalarını kullanma (baş, boyun, omuzlar, kollar, eller, kalça, bacaklar, ayaklar hatta gözler, kaşlar, ağız, dil ).
Dansla, çocuğa bedeninin nasıl çalıştığını ve nasıl hareket ettiğini gösterme.
Ritm ve dansla çocuğa hareketlerinin sınırını (yüksek, orta alçak), yönünü, (ileri, geri, sağa, sola, çapraz) ve hareketlerinin şeklini gösterme.
Müziğin ritmiyle çocukların değişik hareketler yaratmalarını sağlama.
Ritm ve dans çalışmalarının grup halinde ve tek tek yapılabileceğini gösterme.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim fakültesi ilköğretim Bölümü müzik dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ritme Uygun Yürüme
İletişim, Etkileşim, Güven Çalışmaları |
Serbest Yürüme
Konuya yönelik oyunlar oynama
|
Drama Yöntemi |
|
2 |
Müziğin Ritmine Uygun Yürüme
Grup Dinamiğini Oluşturma
|
Sayarak Yürüme
Konuya yönelik oyunlar oynama
|
Drama Yöntemi |
|
3 |
Sözsüz Doğaçlama Çalışmaları |
Doğaçlamanın Anlatılması
|
Drama Yöntemi |
|
4 |
Öykü Oluşturma |
Anahtar Kelimeler |
Drama Yöntemi |
|
5 |
Müzik Seçimi |
Örnek Müzikler Dinleme |
Drama Yöntemi |
|
6 |
Müzikli Anlatım |
Sözsüz Anlatım |
Drama Yöntemi |
|
7 |
Müziğin Ritmine Uygun Hareket Etme |
Kendini sözsüz Anlatma |
Drama Yöntemi |
|
8 |
Ara Sınav (Vize) |
|
|
|
9 |
Masaldan Dansa |
Örnek Masallar Seçme ya da Oluşturma |
Drama Yöntemi |
|
10 |
Dans Gösterileri İzleme |
İzlenecek Dans CD´leri Seçme |
Drama Yöntemi |
|
11 |
Masaldan Dansa |
Seçilen masalı canlandırma |
Drama Yöntemi |
|
12 |
Doğaçlama Dans Çalışmaları |
Anahtar Kelimeler Belirleme |
Drama Yöntemi |
|
13 |
Doğaçlama Dans Çalışmaları |
Anahtar Kelimeler Belirleme |
Drama Yöntemi |
|
14 |
Doğaçlama Dans Çalışmaları |
Anahtar Kelimeler Belirleme |
Drama Yöntemi |
|
15 |
Doğaçlama Dans Çalışmaları |
Anahtar Kelimeler Belirleme |
Drama Yöntemi |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Müzik CD´leri, Dans CD´leri, Ritm Çalgıları (Def, Tahta Kaşıklar, Ritm Çubukları, vd.)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
5 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
2 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
5 |
25 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|