Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Terapötik Oyun

Dersin Kodu : OSC410

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Oyun ve gelişim arasındaki ilişkiyi açıklar
Çocukların oyununu gözler ve değerlendirir
Çocukların potansiyellerini geliştirmek ve gelişimlerini desteklemek için oyunu oturumları planlar
Çocukların potansiyellerini geliştirmek ve gelişimlerini desteklemek için oyunu kullanır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı katılımcılara oyun terapisi ve tarihi, oyun terapistinin rolleri, terapötik oyunun etkisi, oyun kipleri, başlıca oyun terapisi kuramları, oyun terapisi süreci, oyuna dayalı değerlendirme yapma ve terapötik oyun planlama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Yönlendirici olmayan ve yönlendirici oyun, Sanat ve oyun: resim, dans ve hareket, kil ve oyun hamuru, kuklalar, kum, İmge ve metafor yoluyla iletişim Oyunun terapötik özellikleri Oyunun terapötik potansiyelini keşfetmek ve arttırmak İlişkisel oyun: ulaşılması zor çocuklarla temas kurabilmek

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş ve dersin gerekliliklerinin tanıtımı - Anlatım, sunum ve tartışma
2 Oyun terapisi ve oyun terapisi düzlemi Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
3 Oyun ve gelişim Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
4 Oyunun terapötik gücü Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
5 Çocuklarının oyununu anlamak Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
6 Kişisel oyun tarihinin keşfi Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
7 Oyun terapisinde yönlendiricilik düzeyleri Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
8 Ara sınav Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi
9 Oyun terapisinin tarihi Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
10 Oyun terapisi modelleri Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
11 Oyun Kipleri Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
12 Oyun kipi: Kil ve oyun hamuru Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
13 Oyun kipi: Sanat Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
14 Oyun kipi: Dans ve hareket Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle
15 Oyun kipi: Terapötik hikayeler Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler
16/17 Final sınavı Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Axline, V. (1969). Dibs´in dünyası. New York, NY: Ballantine Books.
 Landreth, G. L. (2012). Oyun terapisi: İlişki sanatı. New York, NY: Brunner- Routledge.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 3
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 5
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 4
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 4
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 5
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 1
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 5
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 3
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 3
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 3
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 2
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 1
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 3
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 4
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 5
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 5
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 4
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 5 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 7 7
Toplam İş Yükü: 103
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.12
Dersin AKTS Kredisi: 4