|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Terapötik Oyun |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC410 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Oyun ve gelişim arasındaki ilişkiyi açıklar Çocukların oyununu gözler ve değerlendirir Çocukların potansiyellerini geliştirmek ve gelişimlerini desteklemek için oyunu oturumları planlar Çocukların potansiyellerini geliştirmek ve gelişimlerini desteklemek için oyunu kullanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı katılımcılara oyun terapisi ve tarihi, oyun terapistinin rolleri, terapötik oyunun etkisi, oyun kipleri, başlıca oyun terapisi kuramları, oyun terapisi süreci, oyuna dayalı değerlendirme yapma ve terapötik oyun planlama konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yönlendirici olmayan ve yönlendirici oyun,
Sanat ve oyun: resim, dans ve hareket, kil ve oyun hamuru, kuklalar, kum,
İmge ve metafor yoluyla iletişim
Oyunun terapötik özellikleri
Oyunun terapötik potansiyelini keşfetmek ve arttırmak
İlişkisel oyun: ulaşılması zor çocuklarla temas kurabilmek |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş ve dersin gerekliliklerinin tanıtımı |
- |
Anlatım, sunum ve tartışma |
|
2 |
Oyun terapisi ve oyun terapisi düzlemi |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
3 |
Oyun ve gelişim |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
4 |
Oyunun terapötik gücü |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
5 |
Çocuklarının oyununu anlamak |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
6 |
Kişisel oyun tarihinin keşfi |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
7 |
Oyun terapisinde yönlendiricilik düzeyleri |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
|
|
9 |
Oyun terapisinin tarihi |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
10 |
Oyun terapisi modelleri |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
11 |
Oyun Kipleri |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
12 |
Oyun kipi: Kil ve oyun hamuru |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
13 |
Oyun kipi: Sanat |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
14 |
Oyun kipi: Dans ve hareket |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikle |
|
15 |
Oyun kipi: Terapötik hikayeler |
Bölüm okuması ve hazırlık/rehber soruların yanıtlanması |
Anlatım, sunum, tartışma, öz değerlendirme ve deneyimsel etkinlikler |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık ve konuların gözden geçirilmesi |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Axline, V. (1969). Dibs´in dünyası. New York, NY: Ballantine Books.
Landreth, G. L. (2012). Oyun terapisi: İlişki sanatı. New York, NY: Brunner- Routledge.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
3 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
4 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
4 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
5 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
1 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
5 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
3 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
3 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
3 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
2 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
1 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
3 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
4 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
5 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
5 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
6 |
6 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
7 |
7 |
|
Toplam İş Yükü: | 103 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.12 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|