Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kurum Yönetimi

Dersin Kodu : OSC408

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliklerini bilir.
Okulöncesi eğitim kurumlarında görev, yetki ve sorumlulukları tanımlar.
Okulöncesi eğitim kurumlarının yönetimi ile ilgili çıkarımlarda bulunur.
Okulöncesi eğitim kurumlarını keşfeder.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Okulöncesi eğitim kurumlarını ve özelliklerini tanımak, görev, yetki ve sorumlulukları bilmek, okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliğini öğrenmek amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Bu ders, okul öncesi eğitim kurumlarının tanımayı, özelliklerini öğrenmeyi, kurumlarda çalışan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını anlamayı ve kurumları tanımaya yönelik çalışmalar yürütmeyi kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik, saha


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Okulöncesi eğitim ve önemi Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
2 Okulöncesi Eğitim kurumları Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
3 MEB Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
4 Diğer Okulöncesi eğtiim kurumları yönetmeliği Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
5 Okulöncesi eğitim kurumlarını tanıma İnceleme Bireysel çalışma
6 Okulöncesi eğitim kurumlarını inceleme Gözlem, İnceleme Bireysel çalışma
7 Okulöncesi eğitim kurumlarını değerlendirme Tartışma Bireysel çalışma, problem çözme
8 Ara Sınav Ara sınav hazırlığı Yazılı Sınav
9 Kurumlarda görev ve yetkiler Tartışma Düz anlatım, problem çözme
10 Kurumlarda sorumluluklar Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
11 Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışma kuralları Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
12 Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışma kuralları Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
13 Okulöncesi eğitim kurumlarında iş başvurusu Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma, örnek olay
14 Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışanların verimliğini artırma Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
15 Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışanların verimliğini artırma Konu ile ilgili kaynakların okunması Düz anlatım, tartışma
16/17 Final Sınavı Final Sınavı hazırlığı Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  MEB Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği
 SHÇEK kreş ve gündüz bakımevleri yönetmeliği
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 0
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 0
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 5
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 0
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 0
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 0
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
18 Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2
19 Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
20 Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 1
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 105
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.2
Dersin AKTS Kredisi: 4