|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kurum Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC408 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliklerini bilir. Okulöncesi eğitim kurumlarında görev, yetki ve sorumlulukları tanımlar. Okulöncesi eğitim kurumlarının yönetimi ile ilgili çıkarımlarda bulunur. Okulöncesi eğitim kurumlarını keşfeder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Okulöncesi eğitim kurumlarını ve özelliklerini tanımak, görev, yetki ve sorumlulukları bilmek, okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliğini öğrenmek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders, okul öncesi eğitim kurumlarının tanımayı, özelliklerini öğrenmeyi, kurumlarda çalışan personelin görev, yetki ve sorumluluklarını anlamayı ve kurumları tanımaya yönelik çalışmalar yürütmeyi kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik, saha |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Okulöncesi eğitim ve önemi |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Okulöncesi Eğitim kurumları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
MEB Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Diğer Okulöncesi eğtiim kurumları yönetmeliği |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Okulöncesi eğitim kurumlarını tanıma |
İnceleme |
Bireysel çalışma |
|
6 |
Okulöncesi eğitim kurumlarını inceleme |
Gözlem, İnceleme |
Bireysel çalışma |
|
7 |
Okulöncesi eğitim kurumlarını değerlendirme |
Tartışma |
Bireysel çalışma, problem çözme |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara sınav hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kurumlarda görev ve yetkiler |
Tartışma |
Düz anlatım, problem çözme |
|
10 |
Kurumlarda sorumluluklar |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışma kuralları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
12 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışma kuralları |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
13 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında iş başvurusu |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma, örnek olay |
|
14 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışanların verimliğini artırma |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
15 |
Okulöncesi eğitim kurumlarında çalışanların verimliğini artırma |
Konu ile ilgili kaynakların okunması |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Sınavı hazırlığı |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
MEB Okulöncesi eğitim kurumları yönetmeliği
SHÇEK kreş ve gündüz bakımevleri yönetmeliği
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
0 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
0 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
5 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
0 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
0 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
4 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
0 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
3 |
|
18 |
Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefik ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir |
2 |
|
20 |
Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
6 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
6 |
6 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|