Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Orff Öğretisi

Dersin Kodu : OSC402

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Orff Öğretisinin temel fikirlerini ve özelliklerini bilir, kavrar.
Ritm etkinliği planlar ve uygular.
Tekerleme, şarkı sözü yazar.
Yaratıcı hareket ve dans etkinlikleri planlar, uygular.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Orff öğretisini tanımak ve müzik eğitiminde kullanabilmektir.

Dersin İçeriği : Orff öğretisi temeline dayalı etkinlikleri planlama, sınıfta ve anaokulunda uygulama yapma.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim Drama Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Orff öğretisi tanıma Kaynak okuma Power point sunu
2 Orff öğretisi tanıma Kaynak okuma Power point sunu
3 Tekerleme yazma Örnekleri inceleme Beyin fırtınası
4 Tekerlemeye uygun ritm çalışmaları hazırlama Örnek hazırlama Uygulama
5 Anaokulunda uygulanan tekerleme etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı Rapor hazırlama Tartışma
6 Şarkı sözü yazma Örnekleri inceleme Beyin fırtınası
7 Vize Vize sınavına hazırlık Yazılı snav
8 Şarkıda farklı öğretim tekniklerinin kullanılması Örnekleri inceleme Uygulama
9 Anaokulunda uygulanan şarkı etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı Rapor hazırlama Tartışma
10 Dans etkinliği için müzik belirleme Örnekleri inceleme Dinleme, tartışma
11 Dans müziğine uygun hareketler belirleme Örnek hazırlama Beyin fırtınası
12 Anaokulunda uygulanan dans etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı Rapor hazırlama Tartışma
13 Müzikli hikaye etkinliği için hikaye seçimi Örnekleri inceleme İnceleme, tartışma
14 Müzikli hikaye çalışmasının sınıfta uygulanması Örnek hazırlama Beyin fırtınası
15 Anaokulunda uygulanan hikaye etkinliğiyle ilgili deneyimlerin paylaşımı Rapor hazırlama Tartışma
16/17 Final Final sınavına hazırlık Rapor sunma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ojala-Koçak,K., Erol,O.(2005). Karamela Sepeti. Morpa Yayınları
 DİKİCİ-SIĞIRTMAÇ,A. (2005).Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 0
2 Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular 0
3 Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 0
4 Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
5 Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar 2
6 Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır 0
7 Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 0
8 Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular 2
9 Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. 0
10 Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. 2
11 Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır 0
12 Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 0
13 Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır 0
14 Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 0
15 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar 0
16 Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir 5
17 Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 4 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4