|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Orff Öğretisi |
|
Dersin Kodu |
: |
OSC402 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Orff Öğretisinin temel fikirlerini ve özelliklerini bilir, kavrar. Ritm etkinliği planlar ve uygular. Tekerleme, şarkı sözü yazar. Yaratıcı hareket ve dans etkinlikleri planlar, uygular.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Orff öğretisini tanımak ve müzik eğitiminde kullanabilmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Orff öğretisi temeline dayalı etkinlikleri planlama, sınıfta ve anaokulunda uygulama yapma. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim Drama Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Orff öğretisi tanıma
|
Kaynak okuma |
Power point sunu |
|
2 |
Orff öğretisi tanıma |
Kaynak okuma |
Power point sunu |
|
3 |
Tekerleme yazma |
Örnekleri inceleme |
Beyin fırtınası |
|
4 |
Tekerlemeye uygun ritm çalışmaları hazırlama
|
Örnek hazırlama |
Uygulama |
|
5 |
Anaokulunda uygulanan tekerleme etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı |
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
6 |
Şarkı sözü yazma |
Örnekleri inceleme |
Beyin fırtınası |
|
7 |
Vize |
Vize sınavına hazırlık |
Yazılı snav |
|
8 |
Şarkıda farklı öğretim tekniklerinin kullanılması |
Örnekleri inceleme |
Uygulama |
|
9 |
Anaokulunda uygulanan şarkı etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı
|
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
10 |
Dans etkinliği için müzik belirleme |
Örnekleri inceleme |
Dinleme, tartışma |
|
11 |
Dans müziğine uygun hareketler belirleme |
Örnek hazırlama |
Beyin fırtınası |
|
12 |
Anaokulunda uygulanan dans etkinliği ile ilgili deneyimlerin paylaşımı
|
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
13 |
Müzikli hikaye etkinliği için hikaye seçimi |
Örnekleri inceleme |
İnceleme, tartışma |
|
14 |
Müzikli hikaye çalışmasının sınıfta uygulanması |
Örnek hazırlama |
Beyin fırtınası |
|
15 |
Anaokulunda uygulanan hikaye etkinliğiyle ilgili deneyimlerin paylaşımı
|
Rapor hazırlama |
Tartışma |
|
16/17 |
Final
|
Final sınavına hazırlık |
Rapor sunma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Ojala-Koçak,K., Erol,O.(2005). Karamela Sepeti. Morpa Yayınları
DİKİCİ-SIĞIRTMAÇ,A. (2005).Okul Öncesi Dönemde Müzik Eğitimi. Kare Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar |
0 |
|
2 |
Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular |
0 |
|
3 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
0 |
|
4 |
Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar |
1 |
|
5 |
Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük plan hazırlar |
2 |
|
6 |
Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır |
0 |
|
7 |
Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar |
0 |
|
8 |
Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular |
2 |
|
9 |
Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler. |
0 |
|
10 |
Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır. |
2 |
|
11 |
Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
0 |
|
12 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
0 |
|
13 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
0 |
|
14 |
Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
15 |
Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
0 |
|
16 |
Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir |
5 |
|
17 |
Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
4 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|