|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Felsefesi |
|
Dersin Kodu |
: |
ES 104 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
öğrenci eğitim felsefelerini tanımlar Günümüz eğitimi üzerindeki felsefi etkileri analiz eder Eğitim akımların eğitime etkisini fark eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Eğitim felsefesi ile ilgili kavramlar, ilkeler bilgisi ve ilkeleri uygulayabilme, ilke ve genellemeleri yeni durumlarla kullanabilme. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Felsefenin belli başlı alanlarının ve ana sorunlarının gözden geçirilmesi; felsefî bilginin ve objesinin özelliklerinin belirtilmesi. Eğitim ve felsefenin alanları. Felsefi akımlar. Eğitim
akımları. Eğitim akımlarına göre hedefler, davranışlar, içerik, eğitim ve sınama durumları. Türk eğitim sisteminin dayandığı felsefeler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Felsefe – Eğitim |
Yok |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
2 |
Eğitim Felsefesi |
Antik Yunan Felsefesi üzerine metinleri okumak |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
3 |
İdealizm ve Eğitim |
İdealizm felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
4 |
Platon, Hegel, Emerson |
Yok |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
5 |
Realizm ve Eğitim |
Realizm felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
6 |
Naturalizm ve Eğitim |
Naturalizm felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
7 |
Pragmatizm ve Eğitim, John Dewey |
John Dewey ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
8 |
Arasınav |
Sınav Hazırlığı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Varoluşçuluk ve Eğitim |
Extantializm felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
10 |
Analitik Felsefe ve Eğitim |
Analitik felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
11 |
Daimicilik |
Daimicilikile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
12 |
Esasicilik |
Essentialism ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
13 |
Eğitim Felsefeleri, İlericilik |
Eğitim felsefesi ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
14 |
Eğitim Felsefeleri, Faydacılık |
Faydacılık ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
15 |
Yeniden Yapılanma ve İnşacılık |
Yeniden Yapılanma ve İnşacılık Faydacılık ile ilgili bilgi edinmek |
Anlatım, münazara, soru-cevap, metin tahlili |
|
16/17 |
Final |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tozlu N. (1997),Eğitim Felsefesi, MEB. İstanbul,
Kneller, George F. (1976). Introdustion to the philosophy of education. New York
Sönmez, V. (1994), Eğitim Felsefesi, Şafak Yayınları, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
4 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
3 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
2 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
0 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
0 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
2 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
0 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
4 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
5 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|