Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Coğrafya Uygulamaları

Dersin Kodu : AS 104

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Coğrafyada harita kullanımın öneminin farkında olur
Coğrafyada kurallara uygun olarak harita yorumlar
Haritanın temel ögelerini çizer
Kurallara uygun harita çizer
Verilen tabloyu grafiğe çevirir
Coğrafi verileri grafik haline getirir ve yorumlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Coğrafya dersinin temel becerileri ve araştırma yöntemlerini kavrama ve coğrafya araştırmalarında kullanma

Dersin İçeriği : Coğrafyada harita okuma, yorumlama; amaca yönelik harita oluşturma; grafik oluşturma, grafiği tabloya çevirme, coğrafya araştırma yöntemleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sosyal Bilgiler Dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Coğrafi beceriler ve coğrafyadaki uygulamaları Coğrafi becerilerin incelenmesi Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
2 Coğrafyada harita kullanımı ve önemi Haritanın öğretimde kullanımıyla makale inceleme Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
3 Harita yorumlama ilkeleri Atlas ve çeşitli haritalardan haritaların incelenmesi Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
4 Haritada bulunması gereken ögeler ve gerekliliği Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas temin etme Soru - cevap, grup çalışması
5 Harita çizme teknikleri Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas temin etme Soru - cevap, grup çalışması
6 Coğrafi verilere ulaşma yolları Coğrafyada bilgi kaynaklarını sınıflama Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
7 Çeşitli haritaların incelenmesi Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas bulundurma Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
8 Arasınav haftası Çalışmaların ara değerlendirilmesi Soru - cevap, grup çalışması
9 Coğrafi verileri analiz etme Elde edilen verileri sınıflama Soru - cevap, grup çalışması
10 Tablo ve grafik oluşturma yöntemleri Cetvel, kağıt, meteorolojik ve klimatolojik verileri hazırlama Soru - cevap, grup çalışması
11 Verilerin düzenlenmesi Cetvel, kağıt, meteorolojik ve klimatolojik verileri hazırlama Soru - cevap, grup çalışması
12 Coğrafyada tablo ve grafik kullanımı Verileri grafiğe çevirme Soru - cevap, grup çalışması
13 Çeşitli verilerin grafik haline getirilmesi Verileri grafiğe çevirme Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
14 Bilgisayar ve internetin coğrafya uygulamalarında kullanımı Verileri bilgisayarda düzenleme Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması
15 Genel değerlendirme Çalışmaların raporlaştırılması Soru - cevap, grup çalışması
16/17 Final Haftası Çalışmaların raporlaştırılması Soru - cevap, grup çalışması


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ders notları
Diğer Kaynaklar  www.meteo.gov.tr
 www.tuik.gov.tr


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 15 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. 0
2 Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. 0
3 Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. 0
4 Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. 0
5 Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. 5
6 Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. 1
7 İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. 1
8 Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. 4
9 Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. 2
10 Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. 0
11 Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. 0
12 Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. 2
13 Eğitimin bilimsel temellerini tanır. 4
14 Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. 3
15 Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. 0
16 Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. 2
17 Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. 4
18 Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 0
19 Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 3 12
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 15 3 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 87
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.48
Dersin AKTS Kredisi: 3