|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Coğrafi beceriler ve coğrafyadaki uygulamaları |
Coğrafi becerilerin incelenmesi |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
2 |
Coğrafyada harita kullanımı ve önemi |
Haritanın öğretimde kullanımıyla makale inceleme |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
3 |
Harita yorumlama ilkeleri |
Atlas ve çeşitli haritalardan haritaların incelenmesi |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
4 |
Haritada bulunması gereken ögeler ve gerekliliği |
Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas temin etme |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
5 |
Harita çizme teknikleri |
Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas temin etme |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
6 |
Coğrafi verilere ulaşma yolları |
Coğrafyada bilgi kaynaklarını sınıflama |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
7 |
Çeşitli haritaların incelenmesi |
Aydinger kağıdı, çizim kalemi ve atlas bulundurma |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
8 |
Arasınav haftası |
Çalışmaların ara değerlendirilmesi |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
9 |
Coğrafi verileri analiz etme |
Elde edilen verileri sınıflama |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
10 |
Tablo ve grafik oluşturma yöntemleri |
Cetvel, kağıt, meteorolojik ve klimatolojik verileri hazırlama
|
Soru - cevap, grup çalışması |
|
11 |
Verilerin düzenlenmesi |
Cetvel, kağıt, meteorolojik ve klimatolojik verileri hazırlama
|
Soru - cevap, grup çalışması |
|
12 |
Coğrafyada tablo ve grafik kullanımı |
Verileri grafiğe çevirme |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
13 |
Çeşitli verilerin grafik haline getirilmesi |
Verileri grafiğe çevirme |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
14 |
Bilgisayar ve internetin coğrafya uygulamalarında kullanımı |
Verileri bilgisayarda düzenleme |
Düz anlatım, soru - cevap, grup çalışması |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Çalışmaların raporlaştırılması |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
16/17 |
Final Haftası |
Çalışmaların raporlaştırılması |
Soru - cevap, grup çalışması |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
5 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
1 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
1 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
4 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
2 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
0 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
2 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
4 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
3 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
0 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
2 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
4 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
0 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|