|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Coğrafya Ya Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
AS 103 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ABDULLAH BALCIOĞULLARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Coğrafyanın konusunu açıklar Coğrafya bilimin diğer bilimlerle olan ilişkisini analiz eder Coğrafya öğretimin amaçlarını açıklar Temel coğrafya kavramlarını analiz eder Coğrafyanın ilkelerini açıklar Coğrafyanın ülkemizde ve Dünyadaki gelişimini kavrar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Coğrafya ile ilgili temel kavramları kavratmak, cografyanın bir bilim dalı olarak diğer bilim dallarıyla ilişkisi hakkında bilgi vermek ve coğrafya öğretimine yönelik temel bilgi ve beceriler kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Coğrafyanın tanımı, temel kavramları, ilkeleri, ortaya çıkışı, coğrafyada araştırma yöntemleri, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sosyal Bilgiler Dersliği
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Coğrafyanın tanımı ve bilimsel özelliği |
Coğrafyaya giriş kitabından ilgili bölümün okunması |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
2 |
Coğrafyanın prensipleri |
Bilimselliğin temellerini araştrma |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
3 |
Coğrafyanın araştırma konusu |
Coğrafya alanında hazırlanmış bilimsel makaleleri inceleme |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap, proje |
|
4 |
Coğrafyanın alt dalları |
Kitapta ilgili bölümün incelenmesi |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
5 |
Coğrafyanın alt dalları |
Kitapta ilgili bölümün incelenmesi |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
6 |
Coğrafyanın ortaya çıkışı |
Farklı kaynaklardan coğrafyanın tarihi sürecini inceleme |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap, proje |
|
7 |
Ara sınav |
Ele alınan konuların çalışılması |
Açık uçlu yazılı sınav |
|
8 |
İlkçağda coğrafya |
İlkçağ bilim adamalarının çalışmalarının incelenmesi |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap, proje |
|
9 |
Ortaçağda coğrafya |
Ortaçağ Doğu ve Batı dünyasında bilimsel çalışmaları karşılaştırma |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
10 |
Yeni ve Yakınçağ´da coğrafya |
Alexander von Humbolt´un hayatı ve çalışmalarının araştırılması |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
11 |
Modern coğrafya |
Cumhuriyet döneminde yüksek öğrenim alanında yapılan yenilikler |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
12 |
Coğrafya eğitiminin amaçları ve önemi |
Sosyal bilgiler öğretim programının incelenmesi |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
13 |
Coğrafyada araştırma yöntemleri |
Coğrafya alanında hazırlanmış bilimsel makaleleri inceleme |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
14 |
Coğrafya öğretimi |
Ülkemizde coğrafya derslerinin ilk ve orta öğretim kurumlarındaki durumunun raporlaştırılması |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
15 |
Genel değerlendirme |
Yıl boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi |
Düz anlatım, tartışma, soru- cevap |
|
16/17 |
Yıl Sonu Sınavları |
Ele alınana konuların çalışılması |
Açık uçlu yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gümüşçü, O. ve Balcıoğulları, A. (2006) Coğrafyaya Giriş. Bilge Yayınları Ankara
Doğanay, H. (2000). Coğrafyaya Giriş. Çizgi yayınları.Konya
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Öğrencilerin empati, eleştirel ve yaratıcı düşünme, insani değerlerle uyumlu etkili karar verme ve sorun çözme becerilerini geliştirecek yöntemleri kullanır. |
0 |
|
2 |
Öğretme-öğrenme sürecini, öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar. |
0 |
|
3 |
Öğrenci merkezli öğretimi etkili kılabilecek biçimde özgün materyaller geliştirir ve bilgi teknolojilerini kullanır. |
0 |
|
4 |
Ölçme ve değerlendirme konusunda mekanik olmaktan kaçınarak, öğrencilerin çok yönlü gelişimini sağlayacak, yaratıcı ve özenli biçimler kullanabilir. |
0 |
|
5 |
Sosyal bilimlerin bilgi üretme yöntemini açıklar. |
0 |
|
6 |
Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mezunu; Sosyal bilimlerin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
0 |
|
7 |
İçinde yaşadığı toplumun ve başka toplumların kültürel yapılarını tanıyarak, tarih boyunca yaşanan değişimlerin neden ve sonuçlarını değerlendirir. |
0 |
|
8 |
Yaşadığı yerin dünya üzerindeki konumunu tanımlar. Matematiksel konumun sosyal, siyasal ve ekonomik etkilerini ve bu durumun tarih boyunca ne tür sonuçlar yarattığını değerlendirebilir. |
2 |
|
9 |
Dünyayı çok boyutlu algılayabilmek için sosyal bilimlerin yanısıra doğa bilimlerinden ve güzel sanatlardan yararlanmanın önemini ayırt eder. Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
10 |
Sosyal Bilgiler dersinin içeriğinde katkısı olan disiplinleri, programın gerektirdiği özel öğretim yöntemlerini uygulayarak, birbiriyle anlamlı biçimde ilişkilendirebilir. |
4 |
|
11 |
Demokratik öğrenme ortamları yaratacak ve sınıfını gerçek yaşamın bir parçası haline getirecek uygulamaları tanımlayabilir. |
0 |
|
12 |
Farklı kültürlerde (kır-kent), sosyal çevre ve öğrencileriyle etkili iletişim kurabilir, sorunların barışçıl yöntemlerle çözülebileceğini savunur. |
4 |
|
13 |
Eğitimin bilimsel temellerini tanır. |
0 |
|
14 |
Sahip olduğu mesleki yeterlilikler ile ilgili olarak öz değerlendirme yapabilir. |
0 |
|
15 |
Ayrımcılıktan kaçınarak, insan haklarına ve insan onuruna uygun bir yaşam sürmenin tüm insanlar için geçerli ve gerekli olduğunu savunur. |
2 |
|
16 |
Yurttaş-öğretmen modeli oluşturur. Sivil toplumun katılımcı bir üyesi olarak; görev yaptığı okulun, çalıştığı çevrenin, içinde yaşadığı toplumun ve günümüz dünyasının sorunları karşısında çözüm için uğraş verir. |
0 |
|
17 |
Özgüven sahibi olmaya, sorgulayabilme cesaretine ve değiştirebilme gücüne değer verir. Bunun için de çok çalışmaya ve sorumluluk üstlenmeye istekli olur. |
2 |
|
18 |
Gereksinim duyduğu bilgi kaynaklarına ulaşma becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. |
3 |
|
19 |
Yaşam boyu öğrenmeye değer verir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
8 |
2 |
16 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|