|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Portfölyo Tasarımı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS405 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman SIRRI KÜÇÜKARSLAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özgeçmiş hazırlama ve farklı formatlarda profesyonel bir tasarımcı portfolyosu oluşturma becerisini kazanır. Multimedya ortamında portfolyo hazırlarken karşılaştığı sorunları çözümler. Portfolyosu için prototip hazırlama yöntemini kullanır. Sunum teknikleri üzerinde bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin mezun olmadan önce iş yaşamına adım atarken kendilerini ve çalışmalarını en doğru ve en profesyonel biçimde hazırlayıp sunmalarını amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders tasarım atölyesi şeklinde sürer ve fotoğraflama teknikleri, sayfa düzenleme temelleri ve grafik anlatım yöntem bilgilerini kapsar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Bilgisayar Laboratuvarı |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Porfolyo tasarımı hakkında genel bilgilendirme |
Öğrenci çalışmalarını toparlar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Portfolyo içeriği hakkında bilgilendirme |
Çalışmalarından iyi olanları seçer. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Porfolyo tasarımının yapılması |
Portfolyo formatı için multimedya ortamında tasarım eskizlerine başlar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Porfolyo tasarımının yapılması |
Portfolyo formatı için multimedya ortamında tasarım eskizlerine başlar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Porfolyo tasarımının yapılması |
Portfolyo formatı için multimedya ortamında tasarım eskizlerine başlar. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Tasarımların değerlendirilmesi |
Portfolyo tasarımı belirlenir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Tasarımların değerlendirilmesi |
Portfolyo tasarımı belirlenir. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
Ara sınav |
Portfolyoya ait tasarımlar tamamlanır. |
Ara sınav değerlendirmesi |
|
9 |
Uygulanacak tasarımın maketinin yapılması |
Formata uygun olarak görsellerin multimedya ortamında yerleştirilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Uygulanacak tasarımın maketinin yapılması |
Formata uygun olarak görsellerin multimedya ortamında yerleştirilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Uygulanacak tasarımın maketinin yapılması |
Formata uygun olarak görsellerin multimedya ortamında yerleştirilmesi |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Maketlerin değerlendirilmesi ve uygulamaya geçiş |
portfolyonun prototipi ilgili olarak eleştiriler yapılır. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Maketlerin değerlendirilmesi ve uygulamaya geçiş |
portfolyonun prototipi ilgili olarak eleştiriler yapılır. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Portfolyoda dikkat edileceklere genel bakış |
Deneme çıktısı alınarak renk ve dizginin kontrolü |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Portfolyoda dikkat edileceklere genel bakış |
Deneme çıktısı alınarak renk ve dizginin kontrolü |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Prototipi bitmiş portfolyonun çıktıısı alınır. |
Final Sınavı değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Farr, R. (1990). Setting direction for language arts portfolios. Educational Leadership, 48(3), 103.
Sara Eisenman (2006). Building Design Portfolios: Innovative Concepts for Presenting Your Work. Massachusetts, Rockport Publishers.
Linton, H. and S. Rost (2003). Portfolio Design. New York, W.W. Norton & Company.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
4 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
2 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
2 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
5 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
4 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 87 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|