|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fotoğraf Teknikleri 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS403 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. DERVİŞ İLKER GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fotografiyi tarihsel açıdan değerlendirebilme Fotoğraf makinasının yapısal özelliklerini açıklayabilme Objektiflerin yapısal özelliklerini listeleyebilme Pozlama ve kadraj bilgilerini çekim sırasında uygulayabilme Temel aydınlatma ve ışık tekniklerine uygun olarak çekimleri organize edebilme Stüdyo fotograf çekimlerini tasarlayabilme Karanlık odada banyo ve baskı tekniklerini uygulayabilme Bir fotografı teknik ve sanatsal açıdan analiz edebilme
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste, öğrencilerin temel fotoğraf bilgilerini belirli bir fotoğraf mantığı çerçevesinde sistematik olarak kazanmalarını sağlamak ve onların fotoğrafın yapısal öğeleri ile tanışmaları, bunları kompozisyon öğeleri olarak kullanmayı öğrenmeleri ve temel araç gereçleri kullanma becerileri kazanmaları amaçlanır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çeşitli uygulamalar yaptırılarak araç gereç kullanımı, bakış açısı seçimi, kadraj,aydınlatma, poz ölçümü ve düzeltmeleri konularında öğrenciyi bilinçlendirmek bu dersin kapsamındadır.tarihsel gelişim, diyafram estantane, pozlama, ışık bilgisi, kadraj, karanlık oda uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Fotograf Stüdyosu |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgilendirme. |
Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
2 |
Fotoğrafın tarihsel gelişimi. |
Fotoğraf hakkında öğrencilerin araştırma yapmaları |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
3 |
Fotoğraf makinasının tanıtımı ve makine tipleri. |
Örnek fotoğraflar |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
4 |
Diyafram ve enstantanenin anlatılması . |
Çeşitli objektiflerin tanıtımı ve işlevlerinin anlatımı. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
5 |
Objektiflerin ayrıntılı olarak tanıtılması. |
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
6 |
Fotoğrafta ışık konusunun anlatılması. |
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
7 |
Renkli fotoğraf çekim tekniklerinin kuramsal anlatımı. |
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Proje değerlendirmesi |
|
9 |
Örnek fotoğraf çekimleri yapılması(hoca tarafından) |
Atölyede örnek çekimler yapılarak ışığın anlatılması. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
10 |
Fotoğrafta kadraj ve 3/1 kuralının örneklerle anlatılması. |
Çekim yapılarak gösterilmesi. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
11 |
Diyafram ve enstantane öncelikli fotoğraf örneklerinin gösterilmesi.. |
Slayt sunum. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
12 |
Karanlık oda çalışmalarının uygulamalı olarak anlatılması. |
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
13 |
Öğrencilerin tab ettikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. |
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
14 |
Öğrencilerin çektikleri fotoğrafların değerlendirilmesi. |
Öğrencilerin karanlık odada çalışmaları. |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
15 |
Dönem Sonu Değerlendirme |
Anlatım, beyin fırtınası,uygulama |
Anlatım, Gözlem, Araştırma, Sunum. |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Sınava hazırlık |
Proje değerlendirmesi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Fotoğraf teknik okumaları Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
Fotoğrafa Başlarken Kılıç,levent ( 2002) Ankara: Dost Kitabevi
100 Soruda Dijital Fotoğraf Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
A\´dan Z\´ye Fotoğraf Kanburoğlu, Özer (2010) İstanbul: Say Yayınları
Temel fotoğraf semineri ders notları, İfsak (2002) İstanbul: İfsak Yayınları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
4 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
2 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
3 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
1 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
4 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
5 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
5 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
2 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
2 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
3 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
3 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
3 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
4 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
2 |
8 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
2 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 64 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|