|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Modelaj |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS303 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi BAHAR ARI DELLENBACH |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Figür çalışmak için gerekli temel anatomik bilgileri edinir ve gözlemleme yeteneğini geliştirir. Bir modelleme projesinin etüd ve maket çalışmasından itibaren nasıl şekillenip sonuçlandırıldığı ile ilgili bilgi sahibi olur. Duyusal ve soyut algıyı somutlaştırma becerisi gelişir. Figür çalışmak için gerekli temel anatomik bilgileri edinir ve gözlemleme yeteneğini geliştirir. Farklı plastik şekillendirme tekniklerini ve malzemelerini kullanabilir, büyük boyutlu çalışmalar yapabilir. Alçı malzeme ve alçı kalıp alma teknikleri hakkında bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanat ve tasarımda el-göz koordinasyonunu geliştirmeye, görsel algıyı arttırmaya, estetik değerlerin oluşmasına, özgün ve yaratıcı sanat eserlerinin ortaya çıkmasına yönelik olarak, üç boyutlu plastik şekillendirme aşaması için gerekli teknik ve malzeme bilgisini edindirmeyi amaçlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Seramik malzeme ile anatomik modellemeye yönelik olarak bir modelden hareketle etüd ve maket çalışmaları, şekillendirmeye uygun malzeme tespiti ve hazırlanması, anatomiye ait teorik bilgilendirme, şekillendirme aşamasında uygulamalı bilgiler edinme, rötuşlama, alçı kalıp alma, döküm ve sıvama yöntemlerinin öğretilmesi, ilk pişirime hazır hale getirilmesi, sonuçların değerlendirilmesi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Atölye |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Anatomik modelleme için etüt ve model çalışmaları, anatomisi hakkında genel teorik bilgiler. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
2 |
Anatomik modellemenin öncülleri ve çağdaşları ve çalışmaları hakkında yorumlar. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
3 |
Seramik heykelin modelinin gözlemlenmesi, desen çizimi, etüdler, malzeme seçimi, maket çalışması. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
4 |
Maket çalışmaları hakkında yorum ve değerlendirmeler. Seçilen modelin geliştirilmesi, hammadde seçimi. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
5 |
Seramik modelleme için kullanılacak malzemelerin hazırlanması, istenen boyutu elde etmek için kilde toplam küçülmenin hesaplanması. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
6 |
Şekillendirme çalışmaları, çalışmalar için denetim ve rehberlik. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
7 |
Ayrıntılı çalışmalar, perdah veya doku çalışmaları. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
8 |
ARA SINAV |
Çalışma ve dosya sunumu için gerekli düzenlemelerin yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
9 |
Alçı kalıp aşaması için malzeme temini ve hazırlanması ve süreç ile ilgili teorik bilgilendirme |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
10 |
Alçı döküm süreci ve teknik ayrıntıların belirlenmesi |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
11 |
Alçı döküm süreci ve teknik ayrıntıların belirlenmesi |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
12 |
Alçı kalıbın kurutulması ve modelin döküm ve sıvama yöntemi ile çoğaltılması işlemi hakkında bilgilendirme ve uygulama. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
13 |
Alçı kalıbın kurutulması ve modelin döküm ve sıvama yöntemi ile çoğaltılması işlemi hakkında bilgilendirme ve uygulama. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
14 |
Çalışmaların rötuş, kurutma ve ilk pişirim aşamalarının yapılması. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
15 |
Çalışmaların rötuş, kurutma ve ilk pişirim aşamalarının yapılması. |
Konu hakkında kaynaklar ve web sayfalarından ön araştırma. Konu için gerekli malzemelerin tedarik edilmesi. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Çalışma ve dosya sunumu için gerekli düzenlemelerin yapılması. |
Anlatım, Beyin Fırtınası, Grup Çalışması, Gösterme, Uygulama, Problem Çözme, Araştırma. |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Çobanlı, Zehra. Seramik Astarları, Anadolu Üniversitesi Yayınları, Eskişehir, 1994.
Architectural Ceramics, Peter King, 1999, ISBN:1-57990-201- 4 (pbk.)
Ceramic Sculpture: Inspiring Techniques, Ceramic Arts Handbook, 2009.
Sculptural Ceramics by Ian Gregory, 1999
Making Ceramic Sculpture: Techniques * Projects * Inspirations, A Lark Ceramics Book
Sevim, S,S. Seramik Dekorlar ve Uygulama Teknikleri Yorum Sanat, İstanbul, 2007.
Birks, T. The Complete Potters Companion, A Bulfinch Press.
Zakin,R. Ceramics, Chilton Book Company, 1990
Dormer, Peter.The New Ceramics, Thames and Hutson Ltd, London, 1986.
Seramik Yapıyoruz, Susan Peterson-Jan Peterson, çev: Sevim Çizer, Karakalem Kitabevi, 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Seramik Türkiye Dergisi.
Ceramics: Art and Perception and Ceramics TECHNICAL Süreli Yayın
Sanat kuramıyla ilgili yazılı eserler. Seramik ve diğer malzemelerle çalışan sanatçı ve tasarımcıların eserlerinin yer aldığı tüm katalog, süreli yayın, makale kitapları ve web sayfaları
Ceramics Monthly Süreli Yayın
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
5 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
5 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
5 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
5 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
5 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
2 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
2 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
2 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
5 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
2 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
2 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
5 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
5 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
2 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
3 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
2 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
1 |
14 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
1 |
14 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 76 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|