|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Estetik |
|
Dersin Kodu |
: |
SRS207 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey, estetik beğeni, estetik farkındalık ve estetik kültürü konularında bilgi sahibi olur. Sanatı anlamlandırma ve yorumlamada estetik biliminin gerekliliğinin farkına varır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Estetik biliminin ana sorunlarını oluşturan estetik süje, estetik nesne, estetik değer ve estetik yargı (beğeni) çözümlemelerini kavratmak ve bireye estetik bakış kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Estetik, sanat ve felsefe ilişkisi, estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır, estetik nesne çözümlemesi, bir estetik değer olarak güzelin iyi, faydalı ve doğrulukla olan ilişkisi, sanat ve doğa güzelliği, estetik beğeni çözümlemesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
2 |
Estetik biliminin oluşum süreci ve felsefeyle olan ilişkisi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
3 |
Estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
4 |
Devam: estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
5 |
Estetik nesne çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
6 |
Devam: Estetik nesne çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
7 |
Güzelin bir estetik değer olarak çözümlenmesi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
8 |
Vize Sınavı |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Güzel değerinin, iyi, doğruluk ve yararlı ile olan ilişkisi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
10 |
Doğada güzel, sanatta güzel sorunu |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
11 |
Güzelin dışındaki estetik değerler; yüce, trajik, komik vs. |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
12 |
Estetik beğeni (yargı) çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
13 |
Devam: Estetik beğeni çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
14 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Teorik Anlatım, Tartışma |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İsmail TUNALI, Grek Estetiği, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
S.M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008
Irwin EDMAN, Sanat ve İnsan, İnkilap Kitabevi, İstanbul,1977
İsmail TUNALI, Estetik, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çok boyutlu algılar, duyusal algıyı somutlaştırabilir |
4 |
|
2 |
Eleştirel düşünebilme, yaratıcı ve özgün fikirler geliştirme yetisi gelişmiştir
|
5 |
|
3 |
Toplumsal, bilimsel, sanatsal, mesleki, etik ve sorumluluk bilincine sahiptir |
4 |
|
4 |
Bilgiye ulaşır, yönetir ve kurgular |
4 |
|
5 |
El becerisi ve göz koordinasyonu gelişmiştir
|
0 |
|
6 |
Zamanı verimli ve planlı kullanır |
3 |
|
7 |
Sanat kuramı, estetik ve sanat felsefesi konularında yetkindir |
5 |
|
8 |
Kavramları özgün sanat yapıtlarına dönüştürür |
0 |
|
9 |
Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı düzeyinde, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
|
0 |
|
10 |
Sorunu doğru şekilde tanımlar ve yorumlar, soruna yaratıcı, özgün, estetik, sanatsal ve teknik çözümler bulur
|
3 |
|
11 |
Uzmanlık alanına ve konusuna uygun teorik ve uygulamalı bilgiyi verimli şekilde kullanır
|
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışma, sorumluluk alma becerisi vardır |
0 |
|
13 |
Uzmanlık alanında ve projesinde ihtiyaç duyduğu farklı disiplinlerle uyumlu çalışır |
0 |
|
14 |
Sanat ve tasarım ile ilgili toplumsal, evrensel etkileri ve değişimleri takip eder
|
4 |
|
15 |
Yaşam boyu öğrenme bilinci ile gelişmeleri izleme ve kendini sürekli olarak yenileme becerisine sahiptir |
0 |
|
16 |
Farklı malzemeler, üretim yöntemleri ve tekniklerini kullanma konusunda bilgi, beceri ve tecrübe sahibidir |
0 |
|
17 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahiptir
|
3 |
|
18 |
Bir yabancı dili en az Avrupa dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri takip eder |
0 |
|
19 |
Tasarladığı projenin teknik ve teknolojik olarak üretilebilirliğini değerlendirir |
0 |
|
20 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
6 |
3 |
18 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
3 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|